Naboen's "gøjemøj"
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 05-09-02 19:50

Hej...
Kort og godt:
Min nabo smider sit haveaffald som består af glas, grene, lecanødder, gl.
reb, urtepotter, ler, jord, småsten og meget andet ind på min grund. Det
skal lige siges at hans grund ligger ca. 1.20 meter højer, så han gør det,
at han "forlænger" sin grund med sit affald, dette har stået på i de sidste
10-15 år, men det var før min tid.. Nu laver vi en fin stensætning og
planter syrener, men da jeg har prøvet at tale med ham om en løsning, ja så
hilser vi kun, vi taler ikke sammen mere, og hvis han fortsætter, hvad så
??? er det hærværk eller hva ???

Mvh.

Søren Ingemand

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-09-02 07:28

"Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hilser vi kun, vi taler ikke sammen mere, og hvis han fortsætter, hvad så

Kontakt teknisk forvaltning i din kommune, såfremt at haveaffaldet antager
karakter af ikke at være rent organisk. Der er i de fleste kommuner (det
varierer) regler for, hvordan affald, som ikke er "grønt" skal afleveres.
Det kan faktisk, alt efter hvordan reglerne er formuleret, være ulovligt at
opmargasinere forskellige affaldstyper på ens egen grund.

Check desuden hvor skelpælene ligger. De er typisk beliggende under jorden
afhængig af hvornår martriklen blev opmålt første gang, men de er der og må
absolut _ikke_ flyttes. Teknisk forvaltning vil sikkert være dig behjælpelig
med telefonumre, så du kan indkalde til et hegnsyn, såfremt at der er tvivl
om, hvor naboens grund starter og din slutter.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard