Include fra mappet drev
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-09-02 18:02

Hej NG!

JEg har en fil på en anden maskine som jeg gerne vil include på mit website.
Derfor har jeg på min webserver mappet det drev som jeg gerne vil hente
noget fra - dette er mappet som drev P.

Jeg laver så følgende på sitet:

include("P:\Docs\Logs\new.htm");

Dette er self. sat ind i en anden kode. Jeg ved det er stien der er
"defekt", da det virker hvis jeg henter noget andet, som ligger i
web-dir'et.

Jeg har forsøgt mig med at vende \ om, så jeg bruger / istedet, men lige
lidt hjælper det (kan aldrig huske hvornår hvad skal bruges

Jeg håber nogen kan forstå - og endnu bedre - hjælpe mig.

*/Henrik Pedersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 05-09-02 19:17

On Thu, 05 Sep 2002 19:02:21 +0200, Henrik Pedersen wrote:

> include("P:\Docs\Logs\new.htm");

Husk at når du bruger interpolerende strings skal du escape \ - derfor kan
du enten benytte dig af singlequotes (der ikke interpolerer):

include('P:\Docs\Logs\new.htm');

Eller blot escape dine \'er:

include("P:\\Docs\\Logs\\new.htm");

--
Christian Jørgensen | I invented the cordless extension cord
http://www.razor.dk |

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-09-02 20:21

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> Husk at når du bruger interpolerende strings skal du escape \ - derfor kan
> du enten benytte dig af singlequotes (der ikke interpolerer):

> [...]

Tak for svaret - men det virker desværre stadigvæk ikke. Jeg har nu prøvet
at kopiere filen over på en lokal disk på webserveren - og så virker det
fint.

Men bruger jeg det mappede drev, så virker det altså ikke.

Er der noget man skal tage højde for, når det er fra et netværksdrev man
henter den fil man skal bruge?

*/Henrik Pedersen

Fra : Tinky Winky

Dato : 05-09-02 21:44

> [...]
>
> Men bruger jeg det mappede drev, så virker det altså ikke.
>
> Er der noget man skal tage højde for, når det er fra et netværksdrev man

Ja, webserveren skal have adgang til filen.

PHP er server side. Kører webserveren på samme netværk og er det samme sted
der er mappet til P: på webserveren?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-09-02 22:21

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:al8flv$mvm$1@sunsite.dk...

> Ja, webserveren skal have adgang til filen.
>
> PHP er server side. Kører webserveren på samme netværk og er det samme
sted
> der er mappet til P: på webserveren?

Webserveren er på maskine 1
Filen jeg skal include er på maskine 2

Jeg mapper derfor et drev på maskine 1 som hedder P

Begge maskiner er i samme netværk (domain).

*/Henrik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-09-02 13:29

> Webserveren er på maskine 1
> Filen jeg skal include er på maskine 2
>
> Jeg mapper derfor et drev på maskine 1 som hedder P
>
> Begge maskiner er i samme netværk (domain).

Er mappe P: password beskyttet?

mvh
Johan