PHP, Hvordan man gør... Helt præsist!
Fra : DeZZa

Dato : 05-09-02 16:00

Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-09-02 15:53

DeZZa wrote in <5cKd9.54190$ww6.3955696@news010.worldonline.dk>:
> Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
> bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Egentlig skal du bare bruge PHP.
Men du skal sikkert bruge det til hjemmesider, så skal du også bruge en
webserver.

Som webserver anbefaler jeg klart Apache, men der er også nogen som er
tilfredse med IIS, som følger med nogle versioner af Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-09-02 15:55

Niels Andersen wrote in <bdKd9.54191$ww6.3955824@news010.worldonline.dk>:
> [...]

Hov, jeg glemte noget.

Du skal da også bruge en editor. Du må helt selv om hvilken, bare den kan
gemme i plantext. Hvis det er Windows du bruger, så kan du fint starte med
Notepad.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 05-09-02 22:12

Niels Andersen wrote:

> Som webserver anbefaler jeg klart Apache, men der er også nogen som er
> tilfredse med IIS, som følger med nogle versioner af Windows.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge IIS, men hvis du alligevel gør så
sørg for guds skyld at få den opdateret. Du drømmer ikke om hvor mange
nimda inficerede IIS servere, som stadig ikke er blevet patchet.

hilsen Esben

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-09-02 08:09

DeZZa wrote:
> Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
> bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!

Havd editor angår så vil jeg mene at du kan hjælpe dig selv meget ved at
bruge phpEdit(http://www.phpedit.net/), HTML-kit(www.chami.com/html-kit)
eller lignende som har syntaks-farvning, og har hjælp til nogle af
funktionsnavnene. HTML-kit har mulighed for at man kan downloade
offline-manualen (.chm=windows-helpfile-versionen) og integrere i
HTML-kit - ret praktisk.

Du kan derudover tage et kig her (søgning på gamle indlæg i gruppen om
"editor"):
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=editor&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.php>

venligst

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 14-10-02 15:05

On Thu, 05 Sep 2002 15:00:17 GMT, "DeZZa" <DeZZa.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg vil gerne have nogle seriøse svar på hvad for programmer man skal
>bruge for at programmere PHP og afteste det Offline!
Du skal gå ind på denne hjemmeside
http://www.webcafe.dk/artikler/index.html

Læs alt om PHP, Apache, MySql så er du godt på vej.
Der er install vejledninger til alle programmer, og der er hjælp at
hente i deres forum.

Mvh. Ulrik
The Place of the Kartoffelwoman, second edition.
www.ulrikhenneberg.dk