Den er helt galt 12% af norm
Fra : Bafomet

Dato : 22-11-00 21:29

Den er helt gal med Tele Danmark her fra 2850 Nærum. Kører på 12% af
normalen.
Har I hørt noget?

www.babeltech.dk/speed.html test:
Din hastighed:
5
Kb/sek

0
Kbyte/sek
Forventet hastighed:
48*
Kb/sek

6*
Kbyte/sek

Fra : Jakob Paikin

Dato : 22-11-00 21:28

On Wed, 22 Nov 2000 21:29:06 +0100, "Bafomet" <Din@adresse.her> wrote:

>Den er helt gal med Tele Danmark her fra 2850 Nærum. Kører på 12% af
>normalen.

Babletechs målinger er i bedste fald vildledende, i værste fald
meningsløse - glem den test!

--
Jakob Paikin

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-11-00 03:40

Jakob Paikin <jakob-news@paikin.dk> wrote:

>Babletechs målinger er i bedste fald vildledende, i værste fald
>meningsløse - glem den test!

Af de to tilfælde vil jeg da sige at "vildledende" er værste fald.
Iøvrigt er jeg enig.

--
Lasse

Fra : Claus J

Dato : 22-11-00 21:35

"Bafomet" <Din@adresse.her> skrev i en meddelelse news:8vha67$6gv$1@news.inet.tele.dk...
[snip TDK er da syg...]
> www.babeltech.dk/speed.html test:
[snip måling]

Glem babeltech - deres regnestok er knækket.

Alvorligt talt, så er deres målinger oftere forkerte end rigtige...

MVH

Claus J

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 00:54

Fra : Arcana

Dato : 23-11-00 00:54

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message

> Lad os nu se..
> Jeg prøvede lige babeltech :

Her: 18 Kb/s, forventet 26 Kb/s (forbindelse opgivet som 256/128, da der
ikke var andre muligheder end 256 og 512)

> Aha... hmm hmm.. javel ja..

> Nå jeg prøver lige at hente lidt data hos en anden udbyder :
> anonymous ftp hos ftptest1.tele.dk :

Her: 35.6 Kb/s

> Nortel 1Meg modem (ethernet børge) opkoblet hos Cybercity på en
> 384/128 XDsl linje...

Mit: Cisco router 384/128 XDSL, CC

Georg Borchorst
noemail@nospam.dk
http://www.danbbs.dk/~arcana

Fra : John Hinge

Dato : 23-11-00 01:54

Arcana wrote:

> Her: 18 Kb/s, forventet 26 Kb/s (forbindelse opgivet som 256/128, da der
> ikke var andre muligheder end 256 og 512)

Jeg gjorde det samme

<test fra ftptest1.tele.dk>
> Her: 35.6 Kb/s

Lidt i underkanten.. hvis vi tager 15% til ATM overhead, ville jeg
ha forventet du ku hapse med ca. 39 Kb pr sek.. men stadig meget mere
nøjagtigt en bavletæk

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar

Fra : Arcana

Dato : 23-11-00 03:10

> <test fra ftptest1.tele.dk>
> Lidt i underkanten.. hvis vi tager 15% til ATM overhead, ville jeg
> ha forventet du ku hapse med ca. 39 Kb pr sek.. men stadig meget mere

Jeg har faktisk været oppe på >40 Kb/s...

> nøjagtigt en bavletæk

- en HVA'?????

Georg Borchorst
noemail@nospam.dk
http://www.danbbs.dk/~arcana

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 12:23

Fra : John Hinge

Dato : 23-11-00 12:23

Arcana wrote:

> Aaaah - comprende. Jeg var vist lidt langsom - klokken er mange, hehe...

Du skal huske at sove.. jeg ville blive dybt ulykkelig hvis du sku
gå glip af mine guldkorn

Fra : 007

Dato : 24-11-00 13:02

On Wed, 22 Nov 2000 23:43:29 +0100, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

> Nå jeg prøver lige at hente lidt data hos en anden udbyder :
> anonymous ftp hos ftptest1.tele.dk :

Jeg prøvede lige samme test:

RETR 10Mtest.rnd
STATUS:>   Connecting data socket...
   150 Opening BINARY mode data connection for 10Mtest.rnd (10485760
bytes).
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Received 10485760 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:01:04, Efficiency: 160.00 KBytes/s (163840 bytes/s)
STATUS:>   Successfully received 10Mtest.rnd

Det ser jo ok ud på en 2mbit/s linie delt af omkring 370 medlemmer i
den lokale antenneforening...

(lidt som en opfølgning på en debat for et par måneder siden, hvor en
ihærdigt påstod at jeg ikke skulle forvente mere end alm.
modem-performance...)

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 17:47

Fra : 007

Dato : 24-11-00 17:47

On Fri, 24 Nov 2000 15:25:50 +0100, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

> Jow jow, men hvor mange af de 370 medlemmer sad og downloadede samtidig
> ?
> Hvis du stort set er den neste der laver noed i det tidsrum, så kan
> du jo sagtens få en høj hastighed, men hvis f.eks en 5-10 personer
> prøver samtidig, blir resultatet selvfølgelig lavere..

Helt klart - det var også nærmest i protest mod at "jeg skulle i hvert
fald *ikke* forvente ret meget af min forbindelse - nok noget der
lignede hastigheden på et 14,4 modem"
Jeg skal ikke lige kunne sige hvor mange der var på da jeg lavede
testen, men nogen stykker har det nok været - jeg testede i går ved
20-tiden...

Fra : 007

Dato : 24-11-00 18:41

On Fri, 24 Nov 2000 16:46:53 GMT, 007 <007@agent007.dk> wrote:
testede lige igen kl. 18.40:
STATUS:>   Connecting data socket...
   150 Opening BINARY mode data connection for 1Mtest (1048576 bytes).
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Received 1048576 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:11, Efficiency: 93.09 KBytes/s (95325 bytes/s)
STATUS:>   Successfully received 1Mtest

lidt dårligere end i går, men stadig aldeles tilfredsstillende, når
man tænker på at jeg giver 75,- om måneden...

--
007
AKA

Fra : John Hinge

Dato : 24-11-00 20:58

007 wrote:
> STATUS:> Time: 0:00:11, Efficiency: 93.09 KBytes/s (95325 bytes/s)
> lidt dårligere end i går, men stadig aldeles tilfredsstillende, når
> man tænker på at jeg giver 75,- om måneden...

Jow deeeet.. :)

Fra : Morten Boysen

Dato : 26-11-00 13:50

"007" <007@agent007.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal ikke lige kunne sige hvor mange der var på da jeg lavede
> testen, men nogen stykker har det nok været - jeg testede i går ved

Velkommen til den fantastiske verden af statistisk multiplexing. Vi er
ca. 800 mennesker der deler en 4Mbit/s linie fra UUnet. Hastigheden
til sunsites ftp-servere, er sjældent under 100kbyte/s.

--
Morten Boysen

Fra : Simon Skals

Dato : 26-11-00 23:22

It seems Morten Boysen wrote:
>Velkommen til den fantastiske verden af statistisk multiplexing. Vi er
>ca. 800 mennesker der deler en 4Mbit/s linie fra UUnet. Hastigheden
>til sunsites ftp-servere, er sjældent under 100kbyte/s.

Der skal ikke så forfærdelig mange tunge brugere til at ødelægge en sådan
oplevelse.

Man kan fx ikke multiplexere 800 ADSL-kunder gennem 4 Mbps, hvis der skal
være båndbredde nok hele døgnet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Boysen

Dato : 27-11-00 12:34

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Der skal ikke så forfærdelig mange tunge brugere til at ødelægge en
sådan
> oplevelse.

Belastningen er ikke speciel slem:
<http://intern.aub.dk/sys/stats/router.html>.

> Man kan fx ikke multiplexere 800 ADSL-kunder gennem 4 Mbps, hvis der
skal
> være båndbredde nok hele døgnet.

Hvis man garanterer en båndbredde på minimum 2Mbit/s, så er det klart
at man får et problem. Heldigvis er der ingen sådan en garanti fra
vores side. Det er vel sådan set også fair nok for kr.50,- om måneden.
Derudover har vi også indført et par småfascistiske tiltag for at
bremse det værste sugeri.

--
Morten Boysen

Fra : Simon Skals

Dato : 27-11-00 17:51

It seems Morten Boysen wrote:
>Belastningen er ikke speciel slem:
><http://intern.aub.dk/sys/stats/router.html>.

Det er bestemt acceptabelt - med mindre man har brugere, som fx kræver
konstant lavt delay. De ville brokke sig i stride strømme, hvis den
forbindelse, de blev multiplexet igennem, havde belastning à la den på
graferne.

>Hvis man garanterer en båndbredde på minimum 2Mbit/s, så er det klart
>at man får et problem. Heldigvis er der ingen sådan en garanti fra
>vores side. Det er vel sådan set også fair nok for kr.50,- om måneden.

Bestemt. Der er ingen tvivl om, at man kan få en udmærket ydelse, hvis man
er nogle hundrede brugere, der deles om nogle Mbps. Men man får bare ikke samme
vare, som man gør med fx 2 Mbps ADSL. Til gengæld er der jo også en faktor
50 til forskel mht. prisen...

>Derudover har vi også indført et par småfascistiske tiltag for at
>bremse det værste sugeri.

Den slags tiltag er en god idé, når der skal være plads til alle, men det
er så den slags tiltag man kan betale sig fra ved at købe ADSL.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Simon Skals

Dato : 25-11-00 17:53

It seems 007@agent007.dk wrote:
> [...]
>
>(lidt som en opfølgning på en debat for et par måneder siden, hvor en
>ihærdigt påstod at jeg ikke skulle forvente mere end alm.

Har du kendskab til, hvor mange der rent faktisk har fået forbindelsen
installeret?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : 007

Dato : 27-11-00 00:29

On 25 Nov 2000 16:52:43 GMT, Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> Har du kendskab til, hvor mange der rent faktisk har fået forbindelsen
> installeret?

Yep - i skrivende stund 371 medlemmer.
+/- en 5 stykker, der mangler vist ikke nogen, men jeg er ikke helt
sikker.