Hvorfor virker TDC adsl ikke med zyxel pre~
Fra : o&u

Dato : 05-09-02 12:59

Hej

Jeg forsøger at få adsl til at køre med denne router ved på
http://192.168.1.1

password er 1234

Men siden vises ikke.

Hvorfor ikke ?

Jeg anvender ellers (lejer) en speedstream router, men den virker ikke
så godt med 100 Mbits netkort.

mvh

John

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-09-02 19:33

On Thu, 05 Sep 2002 13:59:20 +0200, o&u wrote:
> Hej
>
> Jeg forsøger at få adsl til at køre med denne router ved på
> http://192.168.1.1
>
> password er 1234
>
> Men siden vises ikke.
>
> Hvorfor ikke ?

Umuligt at sige med de forhåndværende informationer - men uanset hvad,
så har det ikke noget med ADSL'en at gøre, da det er kommunikationen
mellem din PC og routeren som fejler, så jeg ville kontakte leverandøren
af routeren for at få hjælp med installationen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Søren Blom

Dato : 05-09-02 21:35

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev

Er du overhoved sikker på at Zyxel kan bruges på en TDC adsl ?

http://192.168.1.1 er jo IP adresse på SpeedStrem 2601routeren.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-02 21:39

> http://192.168.1.1 er jo IP adresse på SpeedStrem 2601routeren.

Det betyder ingenting

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : o&u

Dato : 05-09-02 22:08

On Thu, 5 Sep 2002 22:34:43 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev

>Er du overhoved sikker på at Zyxel kan bruges på en TDC adsl ?

den ip er taget fra
http://www.zyxel.dk/product/product_image.php?image_id=104
som er vejledningen til zyxel installation

> http://192.168.1.1 er jo IP adresse på SpeedStrem 2601routeren.

og 192.168.1.1 er fælles for alle routere, IMO.

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-02 22:17

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> og 192.168.1.1 er fælles for alle routere, IMO.

Det er bare en intern (RFC1918) adresse der ofte bliver brugt. Der er
ingen konvention der siger at det skal være sådan, og min har fx en helt
anden

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-09-02 17:39

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> writes:

> og 192.168.1.1 er fælles for alle routere, IMO.

nææ cisco routere anvender som standard 10.0.0.1