Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
v6600 og videoredigering
Fra : Izeqb

Dato : 20-02-01 22:52

Hej gruppe...
Jeg har fået mig et v6800 kort, og har lige nogle spørgsmål,
Jeg kører win2000 på et A7V bundkort:

1) Jeg kan ikke få TV-Out til at virke. Hvor skal jeg ændre indstillinger
for dette?

2) Har jeg forstået det rigtigt at jeg _SKAL_ have f.eks en SVHS video, for
at få video in på kortet?
Hvis det ikke er rigtigt, hvordan skal jeg så gøre? Bare bruge et alm. scart
stil med compositive cabel, i den anden ende?

// Hjalte

Fra : Madsen

Dato : 21-02-01 02:53

Asus v6800 er et møj kort, hvis man vil lægge avi ind for eks. fra et video
camera, hvis man vælger en alm. god opløsning/alle så kan man kun modtage 2
GB. pr. fil, Asus forklare sig med at AVI standarten kun understøtter 2 GB.,
det tror jeg nu ikke på......

Hvordan det virker med kabeler og opsætning kan jeg ikke huske da vi opgav
at bruge asus...

Fra : Izeqb

Dato : 21-02-01 12:17

> [...]
2
> GB. pr. fil, Asus forklare sig med at AVI standarten kun understøtter 2

Okey....Tak for de pæne ord...Men kunne du ikke for helvede havde sagt det
sidste gang jeg spurgte om om v6600 var et godt grafikkort. Nu er det
ligesom lidt for sent, ik'!

Fra : Madsen

Dato : 21-02-01 13:42

Rolig nu *GGG* kortet er som godt nok, det var bare lige det med størelsen
på AVI filerne jeg ikke er helt tilfres med, denne gruppe er ny for mig, så
har ikke set dit anden besked her.

Fra : Izeqb

Dato : 21-02-01 15:08

> Rolig nu *GGG* kortet er som godt nok, det var bare lige det med størelsen
> på AVI filerne jeg ikke er helt tilfres med, denne gruppe er ny for mig,

> har ikke set dit anden besked her.

Ok...det var heller ikke så graft ment som, det lød
Men du kender det sikkert godt. Du har købt noget hardware, og så virker det
bare ikke som du vil have det....

Surt.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-02-01 19:25

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ok...det var heller ikke så graft ment som, det lød
> Men du kender det sikkert godt. Du har købt noget hardware, og så virker

Hejsa

Rolig nu!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er ikke grafikkortets skyld det med filer på over 2GB, men microsoft, og
der er jo heller ingen der tvinger en til at bruge Asus's videocapture
program hvis man ikke kan lide dette. Man kan bruge lige det
videocapureprogram man vil, jeg kan selv anbefalde VirtualDub, det er
rimeligt godt syntes jeg, og så kan det hentes gratis på nettet.
Hvis jeg skal optage lange videoklip, så pakker jeg dem normalt med DivX
OnTheFly, så går der også lang tid før man støder på evt. 2GByte problemmet.

Med hensyn til s-video indgang og almindelig video, så skulle der følge et
lille kabel med grafikortet, som gør at du kan bruge den almindelige video
indgang på kortet, som sidder i samme stik som s-video indgangen.
Jeg er yderst tilfreds med mit V6800, jeg bruger næsten til dagligt til
video-indgangen.

Nu køre jeg dog ikke Windows2000 i øjeblikket, men overvejer stærkt at
skifte WinME ud med det, så jeg vil meget gerne høre fra dig, om hvordan
video ind køre på Win2000.
Under WinME trykker man Ctrl+Alt+T for at skifte til TV-out, men om det også
er sådan på Win2000 ved jeg desvære ikke. Måske kan du bruge TV-tools eller
TVC2000 til at aktivere TV'out.

MVH Jesper Hansen

Fra : Izeqb

Dato : 26-02-01 12:17

> [...]
> Hvis jeg skal optage lange videoklip, så pakker jeg dem normalt med DivX
> OnTheFly, så går der også lang tid før man støder på evt. 2GByte

Tak for hjælpen
Jeg vil gerne høre lidt mere om Divx capture, on the fly.
Hvor hurgtig er din CPU?
Min er 650, kan den godt klare det?

Og hvordan med indstillinger i virtual dub?
Er der noget jeg skal vide, for ikke at gøre det alt for besværligt for mig
selv?

// Hjalte