Regler for max depositum??
Fra : Zwam

Dato : 05-09-02 09:27

Hej!

Jeg har lige fundet en lejlighed som jeg overvejer at leje, men problemet er
bare at jeg syntes at depositumet er rimligt højt i forhold til hvad et
depositum normalt er! Af alle de lejligheder jeg har kigget på har
depositumet været hvad der svare til 3 måneders husleje, men i den jeg
overvejer at leje er depositumet på næsten 6 måneders husleje. Mit spørgsmål
er derfor, om der er nogen regler for hvor meget en huslejer højest må tag i
depositum??

Hilsen David

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-09-02 09:54

> [...]
spørgsmål
> er derfor, om der er nogen regler for hvor meget en huslejer højest må tag

Det er meget normalt, at depositum udgør 3 måneders leje PLUS 3 måneders
forudbetalt leje ... det betyder så samtidig, at du bor "gratis" de sidstre
tre måneder.

ras

Fra : Tom Christensen

Dato : 05-09-02 22:38

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spørgsmål
> er derfor, om der er nogen regler for hvor meget en huslejer højest må tag

Der må maksimalt opkræves 3 måneders depositum og 3 måneders forudbetalt
leje. Altså i alt op til 6 måneders leje. Men der må ikke opkræves 4
måneders depositum og 2 måneders forudbetalt leje. Max 3 af hver, jfr.
lejelovens § 34, stk. 1.

Tom Christensen