DOGME95 - Et PR stunt
Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-02 08:58

Så skulle det være officielt - Susanne Bier udtalte her til morgen, at
Dogme95 kun er et PR stunt. Vi vidste det selvfølgelig i forvejen, men rart
at høre en insider gå til bekendelse.

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-09-02 09:06

"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så skulle det være officielt - Susanne Bier udtalte her til morgen, at
> Dogme95 kun er et PR stunt. Vi vidste det selvfølgelig i forvejen, men
rart
> at høre en insider gå til bekendelse.

Jeg ville nu ikke definere Susanne Bier som "insider" bare fordi, hun har
instrueret dogmefilm nummer 177 i en endeløs række. Bier har INTET haft med
undfangelse af begrebet at gøre, så hendes mening er hverken synderligt
officiel eller stort bedre end din og min.

Det er langt mere interessant at høre, hvad de fire ophavsmænd har at sige.
Må jeg anbefale dokumentaren "De lutrede".

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-02 09:13

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> writes:

> Det er langt mere interessant at høre, hvad de fire ophavsmænd har at sige.
> Må jeg anbefale dokumentaren "De lutrede".

Det må du meget gerne. Men hvor Søren finder jeg den den? Jeg missede
den, da der var dogme-uge.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-09-02 11:41

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det må du meget gerne. Men hvor Søren finder jeg den den? Jeg missede
> den, da der var dogme-uge.

Der fik du mig. Jeg kan se, at den ikke længere kører i Filmhuset (men det
ville også være udsædvanligt). Jeg vil tro, at du enten må vente på en
genudsendelse eller satse på, at SFC sender den ud til bibliotekerne.
Sidstnævnte lyder ikke usandsynligt, eftersom det plejer at være den slagne
vej for dansk dokumentarisme.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-02 12:12

> [...]

> genudsendelse eller satse på, at SFC sender den ud til bibliotekerne.
> Sidstnævnte lyder ikke usandsynligt, eftersom det plejer at være den slagne

Nå. Øv. Jeg havde regnet med at den kom op i Imperial

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 05-09-02 12:13

Peter Holm wrote:

> Så skulle det være officielt - Susanne Bier udtalte her til morgen, at
> Dogme95 kun er et PR stunt. Vi vidste det selvfølgelig i forvejen, men rart
> at høre en insider gå til bekendelse.

Sludder. Hun sagde, at "nyheden" om, at de første dogmefilm ikke fulgte
dogmereglerne, var et PR-stunt. At lave film efter Dogme95-konceptet
syntes hun var en interessant udfordring.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 05-09-02 21:33

> [...]
> Så skulle det være officielt - Susanne Bier udtalte her til morgen, at
> Dogme95 kun er et PR stunt. Vi vidste det selvfølgelig i forvejen, men

Nu ved jeg ikke man kan kalde Susanne Bier en indsider, når hun nu først
hopperr på vognen efter en lang række af dogmefilm. Ifølge
http://www.tvropa.com/tvropa1.2/film/dogme95/menu/menuset.htm er det den 28
af slagsen.
Til gengæld læste jeg noget andet om dogme filmene nemlig et interview med
Ingmar Bergman, hvor han udtaler noget tilsvarende. Dette interviewkan
findes her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=231208

mvh Magnus