E-Mail
webnoob 5265
Xnews - newbie søger hjælp
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 08:34

Hej gruppe

Jeg er skiftet fra OE til XNews og har i denne anledning følgende
spørgsmål:

1. Hvorfor kan jeg ikke se mit spørgsmål, men kun andres kommentarer til
det ?

2.Kan man ændre på den noget uheldige textombrydning (noget er blå mens
enkelte linier er sorte) ?

3. Jeg var så uheldig at poste dette indlæg i en anden gruppe, er der nogen
måde man kan flytte egne indlæg til en anden gruppe ?

Håber nogle vil give sig tid til at besvare mine spørgsmål på forhånd tak.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-02 11:05

Peter Lindegaard skrev:

> 1. Hvorfor kan jeg ikke se mit spørgsmål, men kun andres
> kommentarer til det ?

Det skulle du også gerne kunne. Måske har du fået puttet dig selv i
et filter.

Bemærk at Xnews som standard giver kommentarer til dine indlæg
scoren 9999 - og flytter markøren til det første indlæg med denne
score når du åbner en gruppe. Hvis du står på et indlæg og gerne
vil se moderen til indlægget kan du i øvrigt benytte funktionen Get
Parent (ikonet med en lille rund pil, lige til højre for de blå
frem- og tilbagepile).

Filteregenskaberne kan ændres med F9 - og du kan fjerne alle filtre
med Ctrl-F9 (det kan tænkes at du fx har valgt kun at se nye indlæg
- det gøres ved at trykke "n".

> 2.Kan man ændre på den noget uheldige textombrydning (noget er
> blå mens enkelte linier er sorte) ?

Xnews farvemarkerer citater efter antallet af ">"-er i starten af
linjen. Du kan kontrollere farverne under Setup (Ctrl-F1). Men mon
ikke de vekslende farver skyldes ombrudte citater fra andre
programmer (OE). Den slags kan fikses ved at vælge View - Fix Badly
Wrapped Text (i menuerne). Det er en rigtig nyttig funktion. Du kan
selvfølgelig også vælge helt at undlade farvemarkering af citater -
men det er nu én af de funktioner som jeg og flere andre sætter
meget pris på, så prøv lige at se om det ikke hjælper med Fix Badly
Wrapped Text.

> 3. Jeg var så uheldig at poste dette indlæg i en anden gruppe,
> er der nogen måde man kan flytte egne indlæg til en anden
> gruppe ?

Du kan benytte funktionerne Supersede og Cancel (i menuen Article,
tilgængelige når man står på egne indlæg) til henholdsvis at sende
et rettet indlæg eller helt at aflyse (slette) et indlæg. Men - det
er ikke noget der virker specielt godt. Mange newsservere
accepterer ikke supersede- og cancel-beskeder, så dit gamle indlæg
vil ofte blive liggende, uanset hvad du gør. Hvis du opdager en
fejl lige med det samme kan du godt prøve - det kan godt lade sig
gøre, men man skal bare ikke forvente at indlægget bliver slettet
alle steder. Der vil næsten altid være nogen der har nået at hente
indlægget inden man når at slette det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 12:42

> Det skulle du også gerne kunne. Måske har du fået puttet dig selv i
> et filter.

"Heeelp -im in the dark here -lol

Nej jeg har fjernet alle filtre med ctrl F9, som du anbefalede. Sjovt nok
forsvandt også din besvarelse, efter jeg havde læst den ??. Jeg aner
virkeligt ikke hvad jeg skal gøre, jeg syntes jeg har prøvet alle
indstillinger. Det virker som alt læst post forsvinder. Grunden til at jeg
er så lang tid om at reagere på din besvarelse er, at jeg heller ikke kunne
se den efter at have læst den 1 gang. Omsider fandt jeg ud af at
"unsubscribe" gruppen for derefter at "joine" den igen.

> ..... om det ikke hjælper med Fix Badly
> Wrapped Text.

Det gør det nemlig, tak skal du have

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 12:46

Jeg har iøvrigt også prøvet "mark all as unread", men det ændrer intet :(

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-02 12:52

Peter Lindegaard skrev:

> Nej jeg har fjernet alle filtre med ctrl F9, som du
> anbefalede. Sjovt nok forsvandt også din besvarelse, efter jeg
> havde læst den ??.

Prøv at ændre storage options - jeg har oplevet lignende problemer
når der er valgt storage = nothing. Et trick der næsten altid
virker er at bruge Ctrl-F5 (Retrieve Special). Vælg et antal indlæg
du vil have genindlæst - de dukker så som standard op som ulæste.
Prøv eventuelt at eksperimentere med indstillingerne i boksen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 13:25

Okay, når jeg står på listen over grupper jeg har "subscribed",
højreklikker på en gruppe og vælger "reload read articles", så virker det !
forudsat at jeg ikke har gruppen åbnet i forvejen. Herefter kan jeg så,
inde i gruppen, markere alt som unread.

Jeg har nu geninstalleret Xnews, men problemet genopstår. Jeg er egentlig
ved at miste fidusen til dette program. Jeg syntes det virker temmelig
upålideligt.

Fra : Dino

Dato : 05-09-02 15:19

Den 5-9 2002 skrev Peter Lindegaard i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har nu geninstalleret Xnews, men problemet genopstår. Jeg er
> egentlig ved at miste fidusen til dette program. Jeg syntes det
> virker temmelig upålideligt.

Problemet er at finde de indstillinger der passer hver enkelt bruger. De
er mange!!

I Xnews Setup, faneblad Misc, sæt hak i 'Load read articles'

Og/Eller i Xnews.ini filen, Secton [Misc] tilføj linien
OnLoaded=acvShowThUnread

HTH

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-02 11:58

> I Xnews Setup, faneblad Misc, sæt hak i 'Load read articles'

Jam..jam - Det virker jo !!!

Jeg har nu prøvet 3 gange.

Tak * 1000 til jer begge 2