mail() kan ikke sende til hotmail....
Fra : Tommi I

Dato : 05-09-02 07:24

HEj

Hvorfor har jeg problemer med mail() funktionen i PHP når der skal sendes
til en hotmail adresse ???
Det går meget meget langsomt, og siden "hænger".
Hvis jeg derimod sender til en "normal" ikke hotmail adresse virker det fint
og hurtigt.

Det køre på min egen server (linux redhat 7.2, apache 3.22, php4)

Har det noget med sendmail programmet at gøre ???

Har også læst noget med en ENC bit, at hvis den var sat - ville hotmail ikke
modtage mailen....
Men jeg har rodet en del frem og tilbage... Og er ikke kommet vider...

Mvh Tommi

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-09-02 12:41

"Tommi I" <tommi_subrave@hotmail.com> writes:

> Har også læst noget med en ENC bit, at hvis den var sat - ville hotmail ikke
> modtage mailen....

Hvis det er ECN (Explicit Congestion Notification) du tænker på, så
har jeg lige testet med mx01.hotmail.com. Den kan jeg få fat i både
med og uden ECN sat. Det kan dog ikke anbefales af have det slået til,
da der stadig er udbydere, hvis routere dropper pakker med ECN-bitten
sat.

På Linux er det i øvrigt indholdet af /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn der
bestemmer om den sætter ECN-bitten på udgående pakker.

--
Jacob - www.bunk.cc
Confession is good for the soul, but bad for the career.

Fra : Martin Seebach

Dato : 07-09-02 01:10

Hej,
> Har det noget med sendmail programmet at gøre ???
Højst sansynligvis.. meget svært at sige hvad.. Sendmail er stort og
komplekst. Kig evt. på Qmail (www.qmail.org). Jeg har ikke selv installeret
det, men det kører hos mit webhotel og mange siger i øvrigt at det er godt.

> Har også læst noget med en ENC bit, at hvis den var sat - ville hotmail
ikke
> modtage mailen....
Sikkert .. se også svar fra Jakob Bunk Nielsen
mail(....) funktionen 'hænger' så vidt jeg ved mens den sender mailen..
Dvs. indtil en accept eller en fejl. Så hvis du var blevet afvist hos
hotmail, var mail() kommet tilbage uden problemer. Så det er i hvert fald
ikke dit problem.

Prøv evt. at bruge en anden SMTP server, f.eks. din ISP's.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach