Stofa pingtider
Fra : Jesper Walsted Ander~

Dato : 20-02-01 22:03

Hej

Stofa stinker til spil har jeg fundet ud af...men her på det sidste er den
helt gal.
Jeg har ok ping tider men min packetloss er frygteligt og gør spilleglæden
minimal:
det er specielt følgende server den er gal med:
europa.owo.com (Origin - Ultima online)

Jeg har prøvet med mit teledk abn. og der kører det bare super (selv med
56k)...så det må næsten være telia den er gal med.
Jeg er bare ikke så glad for at spille med minuttakster :(
Det er sket indefor de seneste par dage.......er der noget man kan gøre?

MvH

Jesper Andersen

Fra : \\/PinBall\\/

Dato : 20-02-01 23:34

Prøv start med at kontakte stofa's support de plejer at kunne trylle lidt
............ værrer er det med mig der gik over til GVD net deres support
sucks big time ......... ja der er ingen og alt blever UPROFESSIONELT
behandlet .............. Men når det kører jaaaaaaaaaaaa' så er man
heldig ... LOL

Janner

Fra : born_to_rock

Dato : 21-02-01 09:14

Hej Janner

Jeg har spillet meget på msn gamezone , men det kan jeg ikke efter jeg har
fået GVD_net . Jeg har heller ikke haft succes med at finde min globale IP ,
så jeg kan lave ftp:\\ . Har du nogle forslag ??????

Mvh Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-01 09:26

http://www.x.dk/ip/Default.htm kan give dig din globale ip.

--
Bjarke Andersen

Fra : born_to_rock

Dato : 21-02-01 10:37

212.88.76.163 skulle være min , men jeg tror at det er den proxy eller
firewall som vi allesammen køre igennem??? jeg kan hverken bruge serv-U ftp
eller Win VNC

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-01 12:03

> 212.88.76.163 skulle være min , men jeg tror at det er den proxy eller
> firewall som vi allesammen køre igennem??? jeg kan hverken bruge serv-U
ftp
> eller Win VNC

Det er kun nogen med insider viden eller en supporter kan svare på.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 22-02-01 16:36

Se i dine ip protokol indtillinger eller ring til din udbyder så får du det
nok at vide. Men du kan jo godt ricikere at have dynamisk ip

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-01 18:31

"Jacob Laugesen" <J-L@rocketmail.com> wrote in message
> Se i dine ip protokol indtillinger eller ring til din udbyder så får du
det
> nok at vide. Men du kan jo godt ricikere at have dynamisk ip

Why you telling me? Jeg har ikke noget problem med min ip.

--
Bjarke Andersen

Fra : N/A

Dato : 25-02-01 14:23

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-02-01 14:23

"Plazu" <plazu@mail1.stofanet.dk> wrote Sun, 25 Feb 2001 14:14:48
+0100 :

>Prøv med denne lille fil (reg)

Smid venligst en cancle efter dit indlæg, som indeholder en
vedhæftet fil straks!

I dk herakiet er der kun tilladt at poste filer i dk.binaer.*

fut: dk.admin.netmisbrug

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 28-02-01 10:26

Sorry det var jo til ham der ikke kunne finde sin IP...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 21-02-01 00:36

Jesper Walsted Andersen <jwa@mail1.stofanet.dk> wrote:

>det er specielt følgende server den er gal med:
>europa.owo.com (Origin - Ultima online)

Det behøver jo ikke altid være ens igen ISP den er gal med:

9 fe1-0.ctf-5.ctf.UK.COLT.NET (195.110.65.4) 48 msec 48 msec 48 msec
10 Origin.customer.COLT.NET (195.110.67.6) 48 msec 48 msec 48 msec
11 central-eu1.owo.com (212.36.142.210) 48 msec * 44 msec

Om peeringen med Colt er overbelastet skal jeg lade være usagt, men
umiddelbart ligner det et problem in-house hos de der OWO fyre.

Success rate is 99 percent (248/250), round-trip min/avg/max = 44/47/52
ms

>Det er sket indefor de seneste par dage.......er der noget man kan gøre?

Skriv til Stofa's support, så kan de tage det op med de rette mennesker,
men jeg tvivler på der er noget at gøre.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-01 08:39

"Jesper Walsted Andersen" <jwa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> minimal:
> det er specielt følgende server den er gal med:

Det har på tidspunkter ofte været den engelske ISP Colt.Net der har været
problemer mht. packet loss. Selvfølgelig konstaterer du selv at der ikke er
disse problemer med TDC.

Du kunne evt. hente UOTrace programmet gå i advanced mode, lave en
traceroute til Europa serveren, derefter en poll på et par 1000 eller 5000
packets.

Nu vil du bedre kunne se på hvilket punkt packet lossene opstår.

Desuden prøv at gøre det samme med Drachenfels serveren (også lokaliseret i
London), og se om det giver samme kedelige resultat.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Walsted Ander~

Dato : 21-02-01 11:53

Drachenfelds har akkurat samme problemer (andet skulle også være mærkeligt)
Derimod servere som SP og Catskills kører fint.
Jeg har prøvet at lade den sende ca. 500 pakker....samme resultat.
Ja man kunne fristes til at sige, at det er COLT-nets problem....men TDC
kører glimragende......så noget går der altså galt for de stofa gutter og
gutinder

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-01 12:05

> [...]
> kører glimragende......så noget går der altså galt for de stofa gutter og

Yeap, men med en traceroute og en poll derefter, vil du kunne se på hvilket
punkt packet lossene opstår. Er dette indenfor Stofa's net eller er det ude
på det internationale net? Evt. post DNS'en/IP'en.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Walsted Ander~

Dato : 21-02-01 16:18

Lossene *sparker* sker ude på COLT net. Ikke på Stofas net. Men det ændrer
jo desværre ikke noget ved at de loss forsvinder på en TDC analog
forbindelse.
Må være Stofas forbindelse til owo der lugter.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-01 07:00

> [...]
> forbindelse.
> Må være Stofas forbindelse til owo der lugter.

Det kommer skam an på ruten til OWO. Kan du evt. ikke poste/sende resultatet
fra UO? Og så helst på begge opkoblinger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Walsted Ander~

Dato : 22-02-01 15:54

No need
Fik dem til sidst til at indse at problemet lå hos dem....de arbejder på
sagen og har lukket for al "oprettelse" indtil den 5. Marts.
Nu håber jeg det hjælper :)