Mobiltelefon
Fra : BoS

Dato : 04-09-02 11:29

Hej gruppe

Jeg har et enkeltmandsfirma i IT branchen. Jeg arbejder hjemmefra.

Min revisor siger til mig, at jeg kun kan trække en telefon fra i firmaet.
Så jeg trækker naturligvis min fastnettelefon fra, idet den er meget dyr,
når regningen til ADSL også kommer på denne regning.

Men kan jeg købe en mobiltelefon "over firmaet" og så betale abonnementet
selv?

Håber, nogen kan svare...

mvh Bo

Fra : Christian Lyng

Dato : 04-09-02 15:33

"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når regningen til ADSL også kommer på denne regning.
>
> Men kan jeg købe en mobiltelefon "over firmaet" og så betale abonnementet

kender en del der har både fri mobil og fastnet betale af firmaet, og bliver
beskattet af kr 3000,-

Chr.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 04-09-02 15:57

"> kender en del der har både fri mobil og fastnet betale af firmaet, og
bliver
> beskattet af kr 3000,-

Så vidt jeg ved at det man beskatter retten til at kunne tale i telefon
(gratis) ikke antallet af telefoner etc.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Stine

Dato : 04-09-02 21:21

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg ved at det man beskatter retten til at kunne tale i telefon
> (gratis) ikke antallet af telefoner etc.

Jeps, som ansat kan man have fri telefon - så mange man har lyst til -
inkl, Internetopkobling af en given art. Det er dog ikke længere
arbejdsgiveren, der skal indberette det.

Desværre er der andre regler for selvstændige (som Christian vist er), når
det kommer til den slags frynsegoder.

/Stine

Fra : P.N.

Dato : 05-09-02 09:45

Din revisor har vist en misforståelse mht. til fastnet telefon.
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137955&ov_id=200124

Umiddelbart tror jeg du kan få fradrag for både mobil, fastnet og internet
inden for samme regler. Altså at du bare ikke kan trække de første x antal
kronerfra. Men ring til Told og Skat!
(Sørg for at få fat i en der ved noget om det.. Nogen gange giver de altså
forkerte svar.. "jeg tror da ikke at...")

Måske du kan finde noget om telefon her
http://www.prosa.dk/EDB-debat/Publikationer/Egen-virksomhed/Egen%20virksomhe
d%20ver.1.pdf

-------- Et par af de andre emner der har været berørt i tråden -------

Fri telefon som arbejdstager
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=125155&ov_id=200077
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=143068&ov_id=0
http://www.lederne.dk/Lon_og_pension/Frynsegoder/Fri_telefon/fri_telefon.htm

Hjemmearbejdsplads og - PC for arbejdstagere
http://www.distancearbejde.dk/hkwww/distance.nsf/vfrontpage/C1FBEA1A0140F425
C12565310054D4FC?OpenDocument