Hvordan "bruger" man sit domænenavn ?
Fra : Wintermute

Dato : 20-02-01 21:00

Hej.
Jeg har Pro@cces ISDN og oprettede i forbindelse hermed et domænenavn.
Jeg har modtaget papir på navnet fra Dkhostmaster.

Hvordan får jeg så tilknyttet mit domænenavn til min ip ?

Mvh
Brian Andersen
Svendborg

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 20-02-01 21:35

> Hvordan får jeg så tilknyttet mit domænenavn til min ip ?

Du kontakter fx. TDC på hostmaster@tele.dk , og beder dem om at lave en
DNS-record på dit domæne, som henviser til en af dine IP. (Det koster 100,-
pr. kvartal at have TDC til at køre primær DNS)

--
Rasmus

Alle dyr er lige... Men nogen dyr er mere lige end andre!

Fra : Surfer

Dato : 21-02-01 16:22

Rasmus Rosenquist wrote:

> Du kontakter fx. TDC på hostmaster@tele.dk , og beder dem om at lave en
> DNS-record på dit domæne, som henviser til en af dine IP. (Det koster 100,-
> pr. kvartal at have TDC til at køre primær DNS)

Vil man så også kunne anvende domænenavnet som emailadresse, f.eks
info@domænenavn.dk ?
Har Win2000 / Outlook2000 / IIS 5 - noget indbygget mailserver, f.eks noget
SMTP service eller hvad der skal til uden at installere hele small business
pakken ?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-02-01 18:44

On Wed, 21 Feb 2001 16:22:25 +0100, Surfer <surfer@fakemail.com>
wrote: in <3A93DD31.29F21F31@fakemail.com>

>Vil man så også kunne anvende domænenavnet som emailadresse, f.eks
>info@domænenavn.dk ?

Ja, da.

>Har Win2000 / Outlook2000 / IIS 5 - noget indbygget mailserver, f.eks noget
>SMTP service eller hvad der skal til uden at installere hele small business
>pakken ?

Jeg kender ikke til nævnte programmer, men du kan bruge ArGoSoft Mail
Server, den er simpel at sætte op så den ikke er et åbent relay, hent
den på http://worldonlinedk.tucows.com/win95soft.html
Det letteste er at bruge din ISP's SMTP server, alså den du sender
mail gennem fra din mail klient.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 23-02-01 14:12

Surfer <surfer@fakemail.com> wrote in message
> [...]
noget
> SMTP service eller hvad der skal til uden at installere hele small

Jeg mener at der i IISen er indbygget både SMTP og Pop3 support.

IIS følger svjh med i Professional og selvfølgeligt alle serverversionerne.

--
Anders Ebbesen
Dudley Smith: Go back to Jersey, Sonny. This is the City of the Angels and

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 23-02-01 14:18

On Fri, 23 Feb 2001 13:11:39 GMT, "Anders Ebbesen" <anders@entry.dk>
wrote:

>noget
>business
>
>Jeg mener at der i IISen er indbygget både SMTP og Pop3 support.

open realy coming up...be aware

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Bjørn Engsig

Dato : 02-03-01 10:56

"Thomas Jensen, pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> open realy coming up...be aware

Og pas på med det - det er meget vigtigt, at den SMTP server man sætter op
IKKE tillader relaying, da det kan betyde at nogen kan bruge din mail server
til at sende spam og få det til at se ud som om det kommer fra dig.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-03-01 09:41

On Fri, 2 Mar 2001 10:55:36 +0100, "Bjørn Engsig"
<bjorn@REMOVEengsigCAPITALS.com> wrote: in
<97nqis$e0s$1@news.inet.tele.dk>

> [...]
>IKKE tillader relaying, da det kan betyde at nogen kan bruge din mail server
>til at sende spam og få det til at se ud som om det kommer fra dig.

Den SKAL kunne relaye, ellers kan du ikke hverken modtage mail, eller
sende mail (gennem den), det den ikke må er at modtage mail udefra, og
relaye det ud igen, EN af delene SKAL være indefra. Det er det der i
nogle mailservere er det besværlige.
ArGoMail Server er en af de lette, den kan også lave en POP
godkendelse før SMTP så man kan sende udefra og ud, uden at det er et
åbent relay. i betalingsversionen er der også WEB mail.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-02-01 16:49

Rasmus Rosenquist <fjernrasmus@fjernrovdyr.dk> wrote:

> (Det koster 100,-
> pr. kvartal at have TDC til at køre primær DNS)

Azero.dk tager, så vidt jeg kan se, 18,75 i kvartalet for samme
service...

--
Christian Flintrup

Fra : Tholo

Dato : 24-02-01 02:11

"Rasmus Rosenquist" <fjernrasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
100,-
> pr. kvartal at have TDC til at køre primær DNS)

Så vist jeg husker det er det meget billigere 8 kr månende hvis man gør det
via www.internetklubben.dk

Med venlig hilsen Thomas
E-mail: Tholo@mail1.stofanet.dk ICQ 6550424
www.tholofoto.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-01 14:44

Hej..

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Så vist jeg husker det er det meget billigere 8 kr månende hvis man gør det
>via www.internetklubben.dk

Ja - og endnu billigere hos Struer net (www.struer.net) til kr.
6,50/måned
--
M.v.h. Ole

Fra : Bjørn Engsig

Dato : 02-03-01 10:51

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse

> Hej..
>
> Ja - og endnu billigere hos Struer net (www.struer.net) til kr.
> 6,50/måned
> --
> M.v.h. Ole

Eller hos www.pi.dk, som gør det for et engangsbeløb af 500 dask - det giver
vist break even efter ca 4 år..

Mvh, Bjørn.

Fra : Ghashûl

Dato : 21-02-01 10:38

On Tue, 20 Feb 2001 20:59:33 +0100, "Wintermute"
<the_wintermute@hotmail.com> wrote:

>Hej.
>Jeg har Pro@cces ISDN og oprettede i forbindelse hermed et domænenavn.
>Jeg har modtaget papir på navnet fra Dkhostmaster.
>
>Hvordan får jeg så tilknyttet mit domænenavn til min ip ?

Du kan enten gøre som Rasmus foreslår at få TD til at køre showet,
eller finde en gratis DNS server på nettet.

www.mydns.com har jeg brugt i en 8-9 måneder med held.
Den er også ret simpelt at bruge.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Bo Kreutzer

Dato : 12-03-01 22:09

Burg TDC´s DNS service, den er incl. i dit Pro@cces ISDN abonnent. Kontakt