Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Svart skjerm med Hercules 8500DV
Fra : Bendk Engebretsen

Dato : 04-09-02 08:41

Har akkurat kjøpt et Hercules All-In-Wonder 8500DV kort (med TV tuner).
Etter å ha installert det på min hjemme PC, fikk jeg ikke noe signal ut.
Svart skjerm helt fra PC'en ble slått på. Kortet har ikke standard VGA
kontakt så man må bruke DVI-VGA overgang. Jeg trodde kanskje det var dette
som ikke fungerte, men da jeg satte tilbake mitt gamle Radeon 7000 kort og
brukte DVI-VGA overgangen på dette, så virket det fint.

Tenkte så at det måtte være 8500DV kortet som var gåent og tok det med på
jobben for å teste det der. Da viste det seg at jeg fikk signal ut, og jeg
antar derfor at kortet er i orden.

Hva kan være problemet ? Jeg tok ut og satte inn kortet flere ganger i
hjemme
PC'en, så jeg er rimelig sikker på at det ikke var et mekanisk problem, men
man vet jo aldri...

Bare for å ha nevnt det, så har jeg har et SoundBlaster Audigy Platinum Ex
lydkort i hjemme PC'en. Ganske bøse saker som antagelig trekker en del
strøm. Kan det være noe her tro ?

Alle idéer mottas med takk!

Bendik,
Norge