Efterkrigsfilm, Vietnam
Fra : Martin Helbo

Dato : 03-09-02 21:22

Hvilke film findes der om soldater der vendte hjem fra Vietnam?
Går ud fra at Født den 4. juli omhandler dette.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-09-02 21:37

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> writes:

> Hvilke film findes der om soldater der vendte hjem fra Vietnam?

DEER HUNTER

Fra : Zeki

Dato : 03-09-02 22:35

Dirty Harry (morderen er Vietnam-veteran) :))
In Country
First Blood
Coming Home
We were soldiers
Jacknife

....der er sikkert et par flere

Zeki

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-09-02 22:56

> Dirty Harry (morderen er Vietnam-veteran) :))

Dødbringende våben (skurkene er Vietnam-buddies).

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : 3W

Dato : 04-09-02 05:56

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message
> We were soldiers

Arhh, den går vist ikke.

Fra : Zeki

Dato : 04-09-02 16:39

> Arhh, den går vist ikke.

Du har naturligvis ret. Filmen har tilsyneladende haft så ringe effekt på
mig, at jeg helt har glemt handlingen :))

Zeki

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 04-09-02 09:20

"Zeki" skrev
> Dirty Harry (morderen er Vietnam-veteran) :))
> In Country
> First Blood
> Coming Home
> We were soldiers
> Jacknife
>
> ...der er sikkert et par flere

For eksempel Scorseses mesterværk "Taxi Driver", hvor hovedpersonen Travis
Bickle (Robert de Niro) netop er hjemvendt fra Vietnam.

venlig hilsen
Jesper Vestergaard
www.CinemaZone.dk - et filmmagasin i bredformat

Fra : Morten DH

Dato : 04-09-02 14:25

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> Dirty Harry (morderen er Vietnam-veteran) :))
> In Country
> First Blood
> Coming Home
> We were soldiers
> Jacknife

Jacob's Ladder

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-09-02 14:46

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Jacob's Ladder

tjaa, :) (jeg vil ikke spoile noget, men helt rigtigt er det ikke)

Fra : Jeppe

Dato : 04-09-02 16:01

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> tjaa, :) (jeg vil ikke spoile noget, men helt rigtigt er det ikke)

Nææ Jacobs Ladder foregår faktisk under krigen

Fra : Morten DH

Dato : 04-09-02 15:22

"Jeppe" <jbomholtSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> Nææ Jacobs Ladder foregår faktisk under krigen

Ah øv nu troede jeg lige jeg var så god; men det er jo også længe siden jeg
har set den

Fra : Jeppe

Dato : 04-09-02 16:33

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> Ah øv nu troede jeg lige jeg var så god; men det er jo også længe siden
jeg
> har set den

Hvis man nu ikke havde set de sidste sekunder af filmen, ville man tro den
foregik flere år efter krigen, men...

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-09-02 16:56

Zeki wrote:
> Dirty Harry (morderen er Vietnam-veteran) :))
> In Country
> First Blood
> Coming Home
> We were soldiers
> Jacknife
>
> ...der er sikkert et par flere

Spiller John Goodman ikke vietnam-vet i The big Lebowski?

/Nikolaj

Fra : Martin Møller

Dato : 04-09-02 18:03

Nikolaj Borg wrote:

> Spiller John Goodman ikke vietnam-vet i The big Lebowski?

Og har Seymour Skinner fra Simpsons ikke også været der...?

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-09-02 21:43

In article <al5eb9$3qh$1@news.cybercity.dk>, spammers@paradise.com
says...

> Og har Seymour Skinner fra Simpsons ikke også været der...?

Jo! sammen med den rigtige Seymour Skinner
--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,

Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-09-02 23:36

Cannibal Apocalypse =)

vh Anders

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 04-09-02 05:25

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> wrote in message news:al3dgl$1n1icg$1@ID-149860.news.dfncis.de...
> Cannibal Apocalypse =)
>
> vh Anders

"Birdy" af Alan Parker omhandler det til dels.

Anders Hyltoft

Fra : Chokmah

Dato : 08-09-02 18:08

On Wed, 4 Sep 2002 06:24:50 +0200, "Anders Hyltoft"
<anders@hyltoft.dk> wrote:

>"Birdy" af Alan Parker omhandler det til dels.

jamen det er der faktisk lidt forviring om - for i bogen er jeg nu
sikker på det er anden verdens krig der stilles i mod - jeg tror du
forveksler *gugs* med japaner
MvH
Bo M Mogensen

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-09-02 16:13

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> escribió en el mensaje
> Hvilke film findes der om soldater der vendte hjem fra Vietnam?

Hvad med First Blood? Er JR ikke lige vendt hjem fra 'Nam?

Fra : Chokmah

Dato : 08-09-02 18:20

On Wed, 4 Sep 2002 17:13:26 +0200, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> escribió en el mensaje
>
>Hvad med First Blood? Er JR ikke lige vendt hjem fra 'Nam?

Øhh jow så det faktisk lieg inden jeg giik i seng i går den er pisse
go - som sylvester i reglen er når han arbejder på et lille beuget.

men jeg har nu læst den her tråd med stor interesse da jeg har en
forholdsvist stor dvaghed for vitnam og krige har været der 5 gange
var turist nr 28 de lukkede ind i landet i 1991- jeg har rejst i 50
lande over 16-17 år det var det mest spænnede det havde ståed stille
siden 75 kun de virkleige hard core back pakker - nu er der jo lige så
røv kedeligt som i tahilland.

Nå men mht film om dette emne synes jeg der er en der ikke er blevet
nævnt den er måske nok også lidt prætentiøs - menjeg kan nu godt li -
det svære ikke nok til jeg kan huske titlen men det er ham der spiller
karate kid der tager op for at besøge sin far der er kommet tilbage
som en af de her soldatter der ikke passer ind og bor i skovene - hvad
der rent faktisk også er en del af dem der gør et eller andet tsed
nord for new york .

en lille film der trods alt giver et meget godt billed af situasionen.

selvføligt ikke nogen Deer hunter eller apocalyso now der imho er de 2
bedste film der nogen sinde er lavet overhovedet !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-09-02 19:50

On Sun, 08 Sep 2002 19:20:03 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> [...]
>
>selvføligt ikke nogen Deer hunter eller apocalyso now der imho er de 2
>bedste film der nogen sinde er lavet overhovedet !

Distant Thunder
http://us.imdb.com/Title?0095036

mvh

MA

Fra : Thomas

Dato : 10-09-02 17:32

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev
> [...]
> nord for new york .
>
> en lille film der trods alt giver et meget godt billed af situasionen.

Jeg har aldrig selv set den, men gætter på at du taler om Distant Thunder
fra 1988

http://us.imdb.com/Title?0095036

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-09-02 00:26

On Tue, 3 Sep 2002 22:21:36 +0200, "Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk>
wrote:

>Hvilke film findes der om soldater der vendte hjem fra Vietnam?
>Går ud fra at Født den 4. juli omhandler dette.

Tre klassiske b-film som omhandler dette må være Universal Soldier,
The Exterminator og Nico :)

mvh

MA

Fra : Thomas

Dato : 05-09-02 14:02

Martin Helbo <helbo@webhiker.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7519d5$0$126$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvilke film findes der om soldater der vendte hjem fra Vietnam?
> Går ud fra at Født den 4. juli omhandler dette.

The War at Home

med Emilio Estevez og Martin Sheen