Ny HD til G3
Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 08:56

Som ny ejer af en brugt G3/250/384Mb RAM med en disk på kun 2Gb, vil jeg
gerne købe en ekstra disk på 20-60Gb, men hvilken type skal det være?

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk - En freeware portal

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-02 09:11

Aagaard <skriv@ikke.til> wrote:

> Som ny ejer af en brugt G3/250/384Mb RAM med en disk på kun 2Gb, vil jeg
> gerne købe en ekstra disk på 20-60Gb, men hvilken type skal det være?

Er det en beige DT eller hvad ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 09:12

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Er det en beige DT eller hvad ?
>
> --
> Med venlig hilsen Jesper )
> http://www.gylling.net/

Ja, det er det.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-02 09:20

Aagaard <skriv@ikke.til> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Ja, det er det.

Så skal du bare købe en IDE disk. Vi købte for et års siden en Seagate
Barracuda IV silent disk hos Føniks Computer på Falkoner Alle til ca.
800,-

De er nok billigere og størrere nu, men det er en fantastisk disk.

Prøv at søge på dk.edbpriser.dk

PS. Fordelen ved Føniks er at du kan hente den selv og dermed sparer
forsendelsesgebyret (betinger naturligvis du er i Kbh)

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 09:42

> [...]
>
> PS. Fordelen ved Føniks er at du kan hente den selv og dermed sparer
> forsendelsesgebyret (betinger naturligvis du er i Kbh)

Tusind tak for hjælpen. Jeg bor i Svendborg, men kommer ofte til Kbh.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-09-02 09:15

In article <al1pv6$2d44$1@news.cybercity.dk>,
"Aagaard" <skriv@ikke.til> wrote:

> Som ny ejer af en brugt G3/250/384Mb RAM med en disk på kun 2Gb, vil jeg
> gerne købe en ekstra disk på 20-60Gb, men hvilken type skal det være?

Det lyder som en G3-opdateret maskine, så du skal bruge en SCSI-disk. Du
kan også købe et IDE-kort og så knalde en almindelig IDE-disk i - det er
nok billigere hvis du skal op i den diskstørrelse.

Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 09:17

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en G3-opdateret maskine, så du skal bruge en SCSI-disk. Du
> kan også købe et IDE-kort og så knalde en almindelig IDE-disk i - det er
> nok billigere hvis du skal op i den diskstørrelse.

G3'eren er ikke opdateret. Det er en desktop model, beige, med G3 skrevet på
fronten.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-09-02 09:19

In article <al1r6l$2ect$1@news.cybercity.dk>,
"Aagaard" <skriv@ikke.til> wrote:

> G3'eren er ikke opdateret. Det er en desktop model, beige, med G3 skrevet på
> fronten.

Så opgav du noget forkert, den er ikke 250MHz. Du kan i så fald bruge en
standard IDE-disk efter eget valg.

Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 09:40

http://www.edlich.dk
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Du har ret. Det er en 266. Sorry.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-09-02 10:23

In article <al1si2$2fg2$1@news.cybercity.dk>,
"Aagaard" <skriv@ikke.til> wrote:

> Du har ret. Det er en 266. Sorry.

Så fik jeg da mulighed for at lufte mit yndlingsmantra: Opgiv korrekte
og nødvendige oplysninger, ellers er det umuligt at give et brugbart
svar.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-02 01:37

Hej

Hvis det er en DT, så er det enten en 233mhz eller 266mhz, hvis den er på
250mhz, så må den være overclocket en smule.

Men du skal lige kigge på rev. nummeret i Apple Systemprofiler, den skal ligne
noget i retning af '$77D.45F2, så er du sikker på, at det er en rev. 2 eller 3,
og så understøttes både master og slave. Du kan så beholde den disk i, du
allerede har + en disk mere. og her vil jeg - som andre - anbefale en Seagate
Barracuda IV 40gb, 60gb eller 80gb. Du får ikke pt bedre disk til prisen!

mvh. Erik Richard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-09-02 09:16

skriv@ikke.til writes:
>Som ny ejer af en brugt G3/250/384Mb RAM med en disk på kun 2Gb, vil jeg
>gerne købe en ekstra disk på 20-60Gb, men hvilken type skal det være?

En dejlig lydløs Seagate Barracuda IV 80GB Fluid til lige under 1000 kr.
(du kan også spare 150 og nøjes med en 60 gb)
Jeg har selv en 40 gb udgave af samme model i en g3'er og det er en
fantastisk harddisk.

Ben

Fra : Aagaard

Dato : 03-09-02 09:43

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> skrev:

> [...]
> (du kan også spare 150 og nøjes med en 60 gb)
> Jeg har selv en 40 gb udgave af samme model i en g3'er og det er en

Det var faktisk mit valg, hvis altså Mac'en ikke skulle have en SCSI disk,
og det skal den heldigvis ikke (prisen).