Hjælp gennem junglen søges. Domæne til min~
Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 02-09-02 23:59

Hej gruppe,
Jeg skal have fikset et domæne der skal knyttes til min adsl (teledk)
forbindelse, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal have.

Jeg skal have registreret et navn (Com eller DK, måske begge). Gøres hos
DkHostmaster, men via et firma der fikser den slags. Hvem???
Når domænet er registreret, skal..... noget med DNS...??? Er DNS server en
kal jeg selv skal have som et stk software på egen webserver, eller er det
en extern server hos...hos hvem???

Skal gøres til en fornuftig penge, men vil dog hellere have stabillitet end
noget der kun er billigt. Et par råd om hvem jeg skal prøve at undersøge vil
være genialt.

På forhånd tak,
Adrian Hjelmslund

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-09-02 01:05

Prøv at kikke ind til www.gratisdns.dk
De har en hel del gode forklaringer på det meste.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Henrik Olesen

Dato : 03-09-02 07:38

"Adrian Hjelmslund" <electronic@hjelmslund.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have registreret et navn (Com eller DK, måske begge). Gøres hos
> DkHostmaster, men via et firma der fikser den slags. Hvem???

Du kan se en liste over godkendte registrarer på
<http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=84&action=cmsview&language=
da>

> Når domænet er registreret, skal..... noget med DNS...??? Er DNS server en
> kal jeg selv skal have som et stk software på egen webserver, eller er det
> en extern server hos...hos hvem???

Mange af dem som tilbyder registrering af domæner, tilbyder også DNS
service.

--
Henrik Olesen
Blue Systems

Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 03-09-02 09:50

Tak for rådene fra jer begge 2. Nu har jeg noget at gå videre med.
Mvh
Adrian Hjelmslund