Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opløsning på DVD fra JPG ?
Fra : Hagman

Dato : 02-09-02 20:26

Hejsa NG !

Jeg har taget mange billeder af min datter, både i 1600x1200 og 800x600
opløning.
Jeg vil så lave en VCD ud af billederne, så jeg kan se dem på DVD'en inde i
stuen på fjernsynes.
Men, billederne i 1600x1200 ser flotte ud på fjernsynet, vil de også gøre
det i 800x600 opløsningen ???

Med venlig hilsen / best regards,
Hagman.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 02-09-02 21:17

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stuen på fjernsynes.
> Men, billederne i 1600x1200 ser flotte ud på fjernsynet, vil de også gøre

Det program du har lavet VCD'en med har skaleret billederne til max.
704x576, som er max. opløsning på en PAL VCD ifølge:
http://www.vcdhelp.com/vcd.htm

Der vil næppe være nogen forskel på de to billeder på en VCD. Måske vil det
største billede se marginalt bedre ud, da det er nemmere at få noget pænt ud
af et stort billede der nedskaleres, end et mindre billede der stadig
nedskaleres.

Mvh
Mogens Beltoft