Problem med Gf3 ti200
Fra : Lovegreen

Dato : 02-09-02 19:27

Jeg har lige solgt mit grafikkort til en kollega.
Der er tale om et Daytona GF3 ti200, 128 mb.
Han har lige ringet at der er problemer med spil,
men at det ellers virker fint (skrivebord, osv.)
Når han spiller, så bliver grafikken grim, med streger
og flimmer osv.
Kunne lyde som om det er oc'ed for meget, men det er ikke
overclocket, og det har iøvrigt altid fungeret uden problemer for mig.

Hans comp:
Abit KT7-raid,
Tbird 1000
256 mb
Win XP
(hans gamle grafikkort: et GF2 pro, 64 mb)

Jeg har en fornemmelse for at det er hans bundkort der er problemet.
Måske mht. volt til agp-porten eller lign.

Any ideas ?

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk

Fra : zintazu

Dato : 04-09-02 16:45

Har p.t det samme problem, også med et Gf3 ti200 128mb , fra palit, mit
system er:

P3 933
256MB
Intel 815e Solanl chipset
w2k

Nogle ideer, til hvad der skyldes dette ??

Mvh
zintazu

Fra : zintazu

Dato : 04-09-02 16:45

Fra : Martin Berthou

Dato : 05-09-02 08:52

Jeg har også et Daytona bare et GF2 ti200, med nøjagtigt samme problem.

Fra : Lovegreen

Dato : 05-09-02 22:05

Hvordan er fejlen kommet ?

Fejlen var ikke på mit grafikkort da det sad i min egen maskine.
Men jeg har også tænkt lidt over, om fejlen måske kan optræde
efter man har opgraderet fra fx. GF2/GF1 til GF3... (?)

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk
-------------------------------------

Fra : 0nkel

Dato : 06-09-02 14:56

"Lovegreen" <lovegreenFJERN@it.dk> wrote in message news:<al0ah1$104j$1@news.cybercity.dk>...

> [...]

> Jeg har en fornemmelse for at det er hans bundkort der er problemet.
> Måske mht. volt til agp-porten eller lign.

Jeg tror du har ret, se disse links

Abit beskriver problemet
http://makeashorterlink.com/?M2C714931

Her er der en der har haft problemer med samme bundkort og et GeForce
kort, han løste problemet.
http://makeashorterlink.com/?K6D7126B1

Fra : Lovegreen

Dato : 07-09-02 16:46

Så fik jeg testet kortet.
Først i min kærestes maskine, der kører med et Asus Geforce 1.
Win XP kunne ikke installere driveren rigtigt. Gav fejl hele tiden.
Så prøvede jeg at installere kortet i min egen maskine, som kører med
et Radeon 8500.
Win Xp kunne heller ikke installere driveren ordentligt.... :(
Men, ved at starte maskinen op i fejlsikret, og derefter installere
detonator-driveren, så fik jeg det til at virke..
Det er åbentbart proceduren når man skal skifte gfx-kort på xp.
Fejlsikret, installere driveren, genstart.

Well, synes lige jeg ville dele denne opdagelse med alle jer.

mvh
Lars