Råd søges til køb af bærbar
Fra : Michael

Dato : 02-09-02 17:58

Det er en bærbar til studiebrug og inet. Jeg har følgende "betingelser":
- 256 MB ram
- Mobile processor
- min 10 gb HDD
- 14 " skærm
måske dvd
Jeg mener processoren ikke behøver være alt for stor, da det kun er
tekstbehandling o.s.v.
Kan dette fås til en rimlig pris ca. 10000,-

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 02-09-02 18:31

> [...]
> tekstbehandling o.s.v.
> Kan dette fås til en rimlig pris ca. 10000,-

Køb en brugt i dk.marked.privat.edb så kan du få en ok bærbar med de specs
til en del under 10.000,- Tror jeg.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.
Usenet har ingen indflydelse på mig.
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-09-02 20:45

On Mon, 2 Sep 2002 18:57:55 +0200,
Michael <mhansen@jyde.dk> wrote:
> Det er en bærbar til studiebrug og inet. Jeg har følgende "betingelser":
> - 256 MB ram
> - Mobile processor
> - min 10 gb HDD
> - 14 " skærm

Som udgangspunkt er 14" skærm noget skod. Du ønsker en skærm der
kører 1024x768. Hvis den er 12" som på min iBook, så sparer du
et kilo dødvægt og plads, da maskinen bliver mindre.

14" er OK hvis det minimum er 1280x1024.

Det kan det nok.

Fra : Tom.

Dato : 04-09-02 14:11

Hej.
Jeg købte en ASUS L8400 i dk.marked.privat.edb for 5500, -
Det var en maskine der uden problemer kunne klare det som du skal bruge den
til.

Den kørte med en 850 MHz. PIII CPU, 256 mb ram og 10 GB harddisk, 14,1" TFT,
DVD.
Du kan godt få en bærbar med 14,1" skærm uden at den vejer ret meget, de
koster bare lidt mere.

Tom Johansen.
København SV.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-09-02 17:04

>Kan dette fås til en rimlig pris ca. 10000,-

Der er sikkert andre alternativer, men hér er 2, der næsten opfylder
dine krav (du kan købe 128 MB ram for 500 kr og sætte i siden hen)

IBM Thinkpad til 12.355 kr incl moms:
http://www.proconsult.dk/katalog/comp/pc-note/note-ibm/n-itr12gdk.html

Asus L1400 til 11.230 kr incl moms:
http://www.proconsult.dk/katalog/comp/pc-note/note-asus/n-l1400-c112d.html

Det bliver umuligt at finde noget nyt til under denne pris - for det
er MEGET billigt.