Nokia og OSX
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 02-09-02 16:58

Så har jeg lige bestilt OSX 10.2 fra Apple Store fordi Fredgaard Esbjerg
bliver ved med ikke at have fået produktet.

Jeg har desuden bestemt mig for at købe Nokia 7210 når den kommer på
markedet inden alt for lang tid, og så er det mit spørgsmål lyder - kan vi
forvente at telefonen vil kunne sync'e med OSX på nogen måde, som de viser
man kan med SonyEricsson T68i?

Og et tillægsspørgsmål - så vidt jeg ved, så er det fine chatprogram ikke
kompatibelt med ICQ, og da det er den eneste chatprotokol jeg bruger - kan
det så forventes at den bliver understøttet med tiden?

Henning Poulsen

Hvis nogen vil se billeder af soldater i Kosovo, så se min hjemmeside (ikke
just færdig): http://80.198.254.85/~henningv/ .

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 18:56

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 15:58 GMT, Henning wrote:

> [...]
> forvente at telefonen vil kunne sync'e med OSX på nogen måde, som de viser

Nej ikke out-of-the-box. Nokia'en bruger ikke symcML (såvidt jeg ved)
- kun Nokieas communucator telefoner/PDA'ere bruger syncML

> Og et tillægsspørgsmål - så vidt jeg ved, så er det fine chatprogram ikke
> kompatibelt med ICQ, og da det er den eneste chatprotokol jeg bruger - kan
> det så forventes at den bliver understøttet med tiden?

Det kan du ikke være sikker på! - opret en AIM konto hos AOL så du kan
bruge iChat. Mon ikke de fleste macbrugere vil forsøge at skifte fra
icq, msn, jabber og yahoo til AIM? Jeg er i al fald begyndt og kan se
at mange af mine kontakter istedet forsøgerat fange mig på AIM.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>