CAD-software (mek)
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-09-02 07:27

Greetings!

Jeg mangler noget CAD-software til mekaniske tegninger. Skal findes til
Linux og Windows og skal være freeware/GPL/Open Source...

Nogle bud?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bent Christoffersen

Dato : 07-09-02 01:20

Hej Jesper
Din løsning må være Qcad fra firmaet Ribbonsoft
Qcad er standard i min Suse Linux fra ver. 7.0 og op.
Og den findes også til Windows ;skal dog betales.
Kan læse og skrive DXF

Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-02 06:27

"Bent Christoffersen" <bent-chr@city.dk> wrote in message
> [...]
> Qcad er standard i min Suse Linux fra ver. 7.0 og op.
> Og den findes også til Windows ;skal dog betales.

Takker... Den kigger jeg på...

Ved du forresten om den lader sig installere på en Debian?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-02 07:57

"Bent Christoffersen" <bent-chr@city.dk> wrote in message
> Din løsning må være Qcad fra firmaet Ribbonsoft

Nu har jeg hentet det til Windows og kigget lidt på det. Det virker til at
være et sejt stykke software. Og at det fås til både Windows og Linux gør at
det passer perfekt ind i den strategi hvor det skal anvendes. Det vil
fremover blive brugt som grundlag for al vores mekaniske konstruktion. Eagle
PCB er i forvejen valgt, udfra samme kriterier.

Vi starter i det små ved skrivebordet og Windows-PC'erne, men de store
Linux-servere står i kulissen og venter

Fra : Bent Christoffersen

Dato : 07-09-02 13:01

Install i Linux
Jeg har ikke selv prøvet dette i Debian , men mon ikke det er det samme.
Fra Ribbonsoft henter du : Qcad-1.X.X-i386-setup.tar.gz.
(X.X er version nummer) .Pakker ud,og kører" ./setup.sh ;husk at være
logget på som `root` !!
Qcad findes også i en betalings version til Linux
"cxp-2.4.7-i386-setup.tar.gz. Tegne cad er den samme; men du får mulighed
for at skrive nc-programmer direkte fra Qcad til brug i f.eks. laserskærer.

Mvh. Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-02 23:47

> for at skrive nc-programmer direkte fra Qcad til brug i f.eks.
laserskærer.

Det må underleverandøren finde ud af... Vi konstruerer kun.