Advarsler i radio
Fra : Rex

Dato : 01-09-02 22:04

Hej

Flere af mine venner har i dag nævnt at der har været nogle advarsler,
mod en bestemt riffeltype.
Noget med vådeskud ??
Nogen her i gruppen, der kan fortælle mig om hvad det drejer sig om.

N.B. Hus at der hver anden torsdag kl. 20:00 er begyndt et nyt program
'Jagtmagasinet' på DK4.

Knæk og bræk

Rex

Fra : Andy P.

Dato : 01-09-02 22:32

Ja der er fejl i aftrækker systemet på modellen Blaser 93 R. Skuddet kan gå
af når låsen lukkes, hvorfor de skal returneres til forhandleren for
udbedring hos Blaser.
Hilsen
Andy.

Fra : Lars Haugaard

Dato : 02-09-02 21:22

Helt nøjagtig så er der tale om, at fjederen i aftrækket på et mindre parti
rifler åbentbart ikke har levet op til de krav som Blaser sætter til at det
skal være rustfrit stål der anvendes osv. Men da Blaser ikke ved hvilke
rifler disse fejlleverede fjedre er sat i, er de nødt til at kalde
_samtlige_ R93 rifler tilbage. Sur r...
Worst case er at fjederen en dag ruster over og så vil riflen gå af igen
efter skudafgivelse når man repeterer og samtidig har afsikret.
Jeg har været nede og få skiftet, kein hekseri, nür behändigkeit, - eller
sådan noget!

Lars Haugaard