Hvilket grafikkort i en bærbar?
Fra : Thomas T

Dato : 01-09-02 18:40

Jeg skal have mig en bærbar. De er jo pænt hurtige idag, menm det må være
grafikkortet der er flaskehalsen. Hvad skal grafikkortet være i sådan en pc
for at kunne følge dagens trend , jeg mener, kunne klare de nye spil.

ThomasT

Fra : Cacba

Dato : 01-09-02 19:18

Har ikke set en bærbar i en tidbudsavis endnu med et gkort som kan lidt.. du
kan selvføldelig spille... men bare ikke med en god FPS... men tror ikke en
bærbar er saa god at game paa :) med mindre du sætter en anden mus og
tastatur til..

Det højste jeg har set er TNT 2 16mb hvad jeg husker..

Cacba Out

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 01-09-02 19:35

> [...]
> være grafikkortet der er flaskehalsen. Hvad skal grafikkortet være i
> sådan en pc for at kunne følge dagens trend , jeg mener, kunne

ATI eller Nvidia gfx kort med 16 og 32 MB ram er hvad du skal kigge efter.
Disse skulle künne klare endda de nyere 3D spil med en ok refresh.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.
Usenet har ingen indflydelse på mig.
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-09-02 19:47

"Thomas T" <FJERN-DETTEthth@c.dk> wrote in message

> [...]
pc
> for at kunne følge dagens trend , jeg mener, kunne klare de nye

Compaq Presario 2800T skulle være med et ATI mobile Radeon 9000 pro

http://athome.compaq.com/store/default.asp?page=families.asp?tab=0&ProductLi
neId=440

Læs evt http://www.pcworld.dk//edbpriser.asp?Mode=2&ArticleID=3677

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 19:31

> Compaq Presario 2800T skulle være med et ATI mobile Radeon 9000 pro

Gå i en stooor bue udenom Compaq Presario...

Jeg kender ikke nogen der har haft en Presario der ikke gik i stykker meget
hurtigt...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 01-09-02 21:53

> [...]
pc
> for at kunne følge dagens trend , jeg mener, kunne klare de nye

Jeg mener også du kan få en Dell inspiron med et Geforce kort. Kan dog ikke
huske hvilket... Men prisen er også derefter.

/Jean

Fra : Nuxx

Dato : 01-09-02 22:04

Har selv en Inspiron 8100 med et Geforce 2 med 32 mb det er kanon setup. Den
kan også fås med et 64 mb kort kan ikke huske hvilket, det skulle være godt
men det skulle være svært at finde drivers til netop dette kort.

Kan varmt anbefale Dell.

Mvh.

Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 08:47

"Nuxx" <mads@gmx.co.uk> crashed Echelon writing

> [...]
> setup. Den kan også fås med et 64 mb kort kan ikke huske hvilket, det
> skulle være godt men det skulle være svært at finde drivers til netop

Yearp. Så vidt jeg kan se frigives driverne kun af producenten for selve
bærbaren. Desværre går GO modellerne ikke ind under detonator
optimeringerne :(

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 08:46

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@nospam.studi.dk> crashed Echelon
writing news:3d727e5c$0$27654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg mener også du kan få en Dell inspiron med et Geforce kort. Kan dog
> ikke huske hvilket... Men prisen er også derefter.

Dell har modeller både med Geforce2GO samt Geforce4GO.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 08:50

"Thomas T" <FJERN-DETTEthth@c.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> være grafikkortet der er flaskehalsen. Hvad skal grafikkortet være i
> sådan en pc for at kunne følge dagens trend , jeg mener, kunne

Der er flere skud på stammen. Topmodellerne i hver lejr er p.t. ATI Radeon
Mobile 9000 og Nvidia Geforce4GO.

Har ikke set nogen resultater af tests endnu, men rygterne siger at ATI's
9000'er skulle være meget hurtigere end Geforce4GO.

--
Bjarke Andersen