This device cannot start. (Code 10)
Fra : ghosT

Dato : 01-09-02 11:55

- Denne fejlmeddelse får jeg i device-manageren under grafikkort 2 når jeg
prøver at køre med to grafikkort i samme computer.

Lidt info om systemet..

Styresystem: Windows XP prof. ed.
Grafikkort 1: Geforce 4 4200 AGP
Grafikkort 2: S3 virge 32/64 PCI

Nogen der kender til problemet og en evt. løsning.?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-09-02 19:09

"ghosT" <sneazy@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> Grafikkort 1: Geforce 4 4200 AGP
> Grafikkort 2: S3 virge 32/64 PCI

> Nogen der kender til problemet og en evt. løsning.?

Jeg fik samme fejl med mit S3 trio 64 pci
men det virkede fint med matrox mystiqe pci
og Gforce2-3 APG, så jeg tror at S3 kort ikke vil
køre andet en master vga.

JR.

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 02-09-02 12:09

Jeg vil tro, at du skal grave et lidt nyere PCI grafikkort frem af
kasserne...

JP

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 02-09-02 15:13

"ghosT" <sneazy@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grafikkort 1: Geforce 4 4200 AGP
> Grafikkort 2: S3 virge 32/64 PCI
>
> Nogen der kender til problemet og en evt. løsning.?

Prøv at sætte PCI-kortet til det primære i BIOS.

Så kan du senere sætte AGP-kortet til primær i Windows.

Så vil opstarten dog ske på PCI-kortet, men når Windows loader skifter det.

Sådan har jeg i hvert fald fået det til at virke på min gamle PC med et riva
TNT 16 MB AGP-kort og et gammelt S3 virge 64 (tror jeg nok).

Håber det hjælper

Mvh Michael

Fra : ghosT

Dato : 02-09-02 18:28

> [...]
riva
> TNT 16 MB AGP-kort og et gammelt S3 virge 64 (tror jeg nok).

Tak for buddet :)

Jeg prøvede din løsning men igen uden resultet. Denne gang fik jeg fejlkode
10... Jeg må nok indse at S3 virge 32/64 ikke spiller særligt godt sammen
med mit Geforce kort....

Kan det problemet måske løses ved at købe en DVI->VGA adapter og bruge
geforces DVI-udgang og n-view funktion til at opnå samme resultat.???

M.v.h Lars

Fra : ghosT

Dato : 02-09-02 18:28

> [...]
>
> Kan det problemet måske løses ved at købe en DVI->VGA adapter og bruge
> geforces DVI-udgang og n-view funktion til at opnå samme resultat.???

FEJLKODE 12 MENER JEG

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 02-09-02 21:00

> Kan det problemet måske løses ved at købe en DVI->VGA adapter og bruge
> geforces DVI-udgang og n-view funktion til at opnå samme resultat.???
>
> M.v.h Lars

Det der n-view virker det ikke kun med MX kort?

Hvad er en code 12 fejl?

Jeg fik også en code 10 fejl menge gange og troede det var fordi driveren
til S3 kortet var for gammel til at understøtte flere skærme.

Ved nogle drivere fik jeg dog liv i den sekundære skærm, men den viste kun
en tekst der sagde at den var konfigureret til at være sekundær skærm, og
jeg kunne ikke få den ordentlig aktiveret under egenskaber for skærm.

Mvh Michael