Hvad er det bedste at gøre..? Database med~
Fra : Gugge

Dato : 01-09-02 17:47

Hvis nu man skal lave en database med tilhørende PersonRegistre.
Hvad er det bedste at gøre.
Skriver man alle sine personinformationer til en binærfil.?
Og så laver søgninger i denne fil...
Eller er der andet man kan gøre..

Hvad så når man fx vil ændre en persons data, fx. vejnavn osv.
Så søger man til steder hvor personens navn og informationer i filen, og
hvad så ?
Genskriver man filen igen med de nye rettelser og sletter den gamle.
Eller retter man direkte i filen... Eller er der andre metoder.

Hvad er det bedste at gøre i disse situationer ??

Mvh

Gugge

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-09-02 21:52

In <Iwrc9.43549$ww6.3270592@news010.worldonline.dk> "Gugge" <gugge@email.dk> writes:

> [...]

>Eller retter man direkte i filen... Eller er der andre metoder.

>Hvad er det bedste at gøre i disse situationer ??

Man installere en rigtig database f.x. MySql, PostgreSql eller Oracle,
og saa programmere man op mod den.

Mvh
Martin

Fra : Gugge

Dato : 02-09-02 07:35

Ok det kan man bare se...

Hvor får man fat i disse, og er det kompliseret at programmere mod så'n
en karl.

Gugge

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 02-09-02 11:07

"Gugge" <gugge@email.dk> wrote in message

[MySQL, PostgreSql, Oracle]

> Hvor får man fat i disse, og er det kompliseret at programmere mod så'n
> en karl.

MySQL og PostgreSql er så vidt jeg ved "gratis" (med en eller anden
definition af fri software).
Oracle er den kæmpe Mother af et databasesystem, og det koster mere end de
fleste vil være med til.

Mht. hvor man finder MySQL og PostgreSQL, så er Google din ven - de kan
downloades fra nettet.

Jeg vil dog også lige nævne Berkeley DB, også kaldet BSD DB. Det er en mere
lowlevel-implementation af en database. Den har overhovedet ikke
SQL-interface eller det der ligner - den er snarere en implementation af
meget høj kvalitet af "key-value mappings" på disk, omfattende
fail-recovery, låsning, transaktioner, mv. Library'et lever "in-process" og
snakker direkte med filsystemet, hvilket kan give en performance der er
meget svær at slå. Til visse ting kan Berkeley DB's niveau være passende
frem for en full-blown SQL database. Der er vist noget med at MySQL som en
option er implementeret ovenpå Berkeley DB!
Den udgives af Sleepycat, og er gratis til non-kommercielle formål, og
opensource.

"Kompliceret at programmere mod"... tja - hvis du ikke har så meget
programmeringserfaring, vil det måske være en "erfaringskilde" (læs: der
bliver noget at kæmpe lidt med..:), men jeg vil ikke mene at sådanne
højkvalitets-API'er generelt er unødigt komplicerede at programmere mod (det
skulle da lige være p.gr.a. defacto-sproget (C) anvendt til sådanne API'er

Mvh. Bjarke