Rasthoff - Hva´ er det ??
Fra : Matti

Dato : 01-09-02 14:51

Hej

Har set at flere anbefaler at sove på specielle rastepladser ned
gennem Tyskald, kaldet "Rasthoff".

Er det de stor pladser langs motorvejen eller er det noget helt andet
??
....findes der et kort over disse pladser, så man kan se hvor de ligger
??
...og hvad er det specielle ved disse pladser ??

Mvh.
Matti

Fra : PHK

Dato : 01-09-02 16:15

"Matti" <md20022109@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har set at flere anbefaler at sove på specielle rastepladser ned
> gennem Tyskald, kaldet "Rasthoff".

Ahh, - er det Autohoff du mener?

Det er parkeringspladser lagt et stykke væk fra motorvejen, hvor der er
mulighed for overnatning for store køretøjer.

--
_
|_|

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-09-02 17:13

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> "Matti" <md20022109@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ahh, - er det Autohoff du mener?
>
> Det er parkeringspladser lagt et stykke væk fra motorvejen, hvor der er
> mulighed for overnatning for store køretøjer.

Det er ikke alene parkeringspladser, men indhegnede og bevogtede pladser ,
først og fremmest til lastbiler, hvor de kan undgå røverier. Jeg ved ikke om
de kan bruges af campister, men hvis de kan, er det sikkert mod betaling.

mvh
Preben

Fra : PHK

Dato : 02-09-02 06:39

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> Det er ikke alene parkeringspladser, men indhegnede og bevogtede pladser ,

Bevogtede? Nej.
Indhegnede? Nej.

> først og fremmest til lastbiler, hvor de kan undgå røverier.

Undgå røverier hvordan, når de hverken er bevogtede eller indhegnede?

Jeg ved ikke om
> de kan bruges af campister, men hvis de kan, er det sikkert mod betaling.

Imod betaling? Nej.

--
_
|_|

Fra : Torsten Wullf

Dato : 01-09-02 20:28

Matti skrev:

> Hej
> Har set at flere anbefaler at sove på specielle rastepladser ned
> gennem Tyskald, kaldet "Rasthoff".

Hej Matti
Du mener sikkert Autohof
hvis du kan klare en tysk internetside, så er der hjælp at hente her.
Der er links til alle Autohöfe.
http://www.autohof-guide.de/
hilsen Torsten

Fra : BasseFinn

Dato : 02-09-02 19:59

Prøv at se denne HP: http://www.autohof.de/VedaNavigation/VEDAhof.htm

Hvis du klikker ind på en af pladserne kan du se om de tillader overnattende
campingvogne. "Knappen er i farver hvis tilladt.
Vi har selv overnattet uden problemer på Autohof. De ligger som regel max 1
km. fra motorvejen. De fungerer stort set som rastepladserne ved motorvejen,
der er lys, døgnåben servicestation og toiletter. Som regel er der en hel
del fredligere på disse pladser end på dem ved motorvejen. Vi har ikke
betalt for at overnatte.

Mvh Finn

Fra : Matti

Dato : 04-09-02 11:43

"BasseFinn" <none@jens.dk> wrote in message news:<3d73b50f$0$27671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hvis du klikker ind på en af pladserne kan du se om de tillader overnattende
> campingvogne. "Knappen er i farver hvis tilladt.

Tak for hjælpen alle sammen.
....og Autohof i stedet for Rasthoff. Nu ved jeg så det.

Mvh.
Matti

Fra : strick

Dato : 05-09-02 10:47

Hejsa
Jow, men der jo osse de "normale" rastepladser, som hedder raststätten.
Det er måske det du har blandet lidt sammen .
Dem har jeg hidtil selv brugt - en indimellem blandet fornøjelse !
http://www.tank.rast.de/

mvh
Lars