PC2100/PC2700
Fra : Torben Leander

Dato : 01-09-02 08:07

Hej Alle !

Jeg har nu opgraderet min T-bird 1000 MHz til en Intel P4 2000 MHz, men jeg
har kun sat 256 Mb PC2100 ram i den. Jeg kunne godt tænke mig at sætte 256
Mb mere i, da jeg køre Win XP. Men er i tvivl om jeg skulle pille den block
ram ud jeg har siddende nu og så købe to nye PC 2700 ramblokke.

Jeg ved ikke om det er spild af penge og om jeg i det hele taget vil få
noget ud af det.
Maskinen skal ikke bruges til spil.

Konfigurationen er som følgende.

P4 2GHz FSB 400
Asus P4S333
Kingston PC 2100 256 Mb ram
IBM 20 Gb Harddisk
Maxtor 60 Gb Harddisk
Matrox G550 32 Mb Grafikkort

Håber i kan give mig et godt råd.

Hilsen
Torben L. Andersen.

Fra : Jimme

Dato : 01-09-02 14:48

> P4 2GHz FSB 400
> Asus P4S333

jeg går ud fra at dete bundkort kan udnytte ram som kører med 333 MHz fuldt
ud, så det ville med den kraftige processor du har sandsynligvis give lidt
ydelse, men hvis man tænker pris/ydelse tror jeg ikke det kan betale sig.
Hvis du vælger at købe 512 MB PC2700, så køb dem da i en blok istedet for
to.
Jeg kunne endvidere godt forestille mig at din 20 gb ibm disk gør systemet
en smule langsommere.

Fra : Torben Leander

Dato : 01-09-02 16:50

Hej Jimme !

Mit bund skulle kunne bruge den hurtige ram uden problemer, men om jeg vil
kunne mærke den store forskel er jeg i tvivl om.
Det er også min mening at jeg vil skifte den IBM disk ud med en Maxtor 7200
RPM, da min IBM også kun understøtter UDMA 66, men dog køre 7200 RPM.

Jeg tror at det bliver til at jeg køber en blok mere, magen til den jeg har
nu, og så skifter jeg den IBM disk ud.

Hilsen
Torben Leander Andersen.