Hjælp
Fra : festus,blans

Dato : 01-09-02 06:50

hej er der nogen der har et godt rådtil mig.
I går aftes fandt jeg min jagtbøsse frem den skulle da lige gås igennem
inden jagten idag men det er åbenbart længe siden jeg har haft åbnet mit
våbenskab sidst for til min store ærgelse opdagede jeg at den var ræverød af
rust.
Jeg er slet ikke i tvivl om at det skyldes manglende vedligeholdelse jeg
glemte vist at smøre den inden jeg satte den ind sidste sæson.
Spørgsmålet er bare hvad gør jeg nu ?
Heldigvis er det "kun" udvendig!!!!
Venlig Hilsen Festus.......

Fra : Peter Weis

Dato : 01-09-02 17:33

"festus,blans" <repeters@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> glemte vist at smøre den inden jeg satte den ind sidste sæson.

Hvis du er rigtigt heldig, så sidder rusten også kun uden på
bruneringen. I så fald får du den af med fint ståluld vædet med
våbenolie.
Hvis rusten har rigtigt fat, kan du også fjerne det med ståluld, men
skal nok bruge en grovere. Men det har jeg ikke selv erfaring med.. Du
risikerer nok at ende med et moderne "rustfrit" look.

mvh
Peter

Fra : Mickey

Dato : 01-09-02 21:17

Hvis din bøsse er noget værd, så polerer du den i bund med rustløser & ståluld, derefter ofre du en ny brunering hos
våbenmekanikeren..