TV-Kort - Hvad kan anbefales?
Fra : Henrik Bach

Dato : 31-08-02 22:30

Hej
Jeg overvejer at købe et tv-kort til pci/usb!

Jeg har kig på dette: Hauppauge WinTV TTV / Radio / Video, til PCI og
koster 921,-

Er der nogen, som har erfaring med dette og evt kan hjælpe med lidt
feedback.

Jeg skal bruge det til ganske alm. fjernsyn og radio. Måske kommer der
et digitalkamera til engang. Fjernbetjening med ttv......Gad vide
hvordan kvaliteten er?!

Nogen, der har erfaring eller kan hjælpe?

Mvh, Henrik Bach

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 01-09-02 00:27

Henrik Bach <heb@mailme.dk> har med klæbrige fingre ramt tastaturet på
en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Hej
>Jeg overvejer at købe et tv-kort til pci/usb!
>
>Jeg har kig på dette: Hauppauge WinTV TTV / Radio / Video, til PCI og
>koster 921,-
[snip]
>Nogen, der har erfaring eller kan hjælpe?
[snip]

Jeg har haft et WinTV Theater, som gav mig nogle rigtig gode billeder
på PC'en.

Jeg valgte dog at skille mig af med det igen af 2 grunde.

1) WinTV virker ikke sammen med Standby/Hibernate. Kræver genstart
efter en sådan tilstand.

2) Jeg skiftede (desværre) fra kabel-tv til parabol, og så skulle jeg
til at skifte kanal via sat-modtagerens fjernbetjening istedet.

Udover disse 2 punkter, havde jeg kun positive oplevelser med kortet.

For mere information om WinTV, læs her :
http://www.hauppauge.com/html/faq.htm

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-09-02 01:30

> [...]
> et digitalkamera til engang. Fjernbetjening med ttv......Gad vide
> hvordan kvaliteten er?!
>
> Nogen, der har erfaring eller kan hjælpe?

Køb et PCI, det giver bedre billeder, da komprimeringen er mindre.
Jeg bruger selv et WinTV fra Hauppage og det kører uden problemer. Dog havde
jeg problemer med at få det til at virke i Win2000, men jeg tror bare det
var børnesygdomme i driverne. Idag har jeg det i en Win98 maskine og har
ingen problemer, og efter sigende skulle det også virke fint i XP.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Cacba

Dato : 01-09-02 01:39

Jeg har det kort du snakker om.. det er godt nok til at se tv paa.. men hvis
du tager et ss med wintv er det max grimt...

Har ikke faaet det til at du ordentligt med at optage.. saa det kan jeg ikke
sige noget om.. har faktisk heller ikke prøvet radioen endnu

Du skal være opmærksom paa at det ikke er glad for at arbejde sammen med
webcam.. mit kører ikke helt optimalt sammen..

Cacba Out..

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-09-02 08:14

"Henrik Bach" <heb@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> et digitalkamera til engang. Fjernbetjening med ttv......Gad vide
> hvordan kvaliteten er?!
>
> Nogen, der har erfaring eller kan hjælpe?

Tjaa, jeg har et WinTV PCI (antager det er samme capture chip som i
WinTV TTV) og det giver mig ikke rigtigt nogen problemer. Det skal
herved siges at jeg ikke bruger noget af det medfølgende software der
simpelthen er for ringe, specielt driverne er dårlige. Hvis du køber
det, så vil jeg da forslå at du prøver både de medfølgende drivere og
btwincap driverne som er meget bedre lavet (gratis, bedre support, bedre
capture dvs. det er muligt at capture fuld frame i fuld hastighed, bedre
windows compatibilitet (hibernate virker med dem), flere farverum muligt
og mere). Derudover skal du download DScaler som er meget god til at se
tv med da den har et utal af gode de-interlace filtre så billedet på
monitoren ikke lider af interlace artifakter.

btwincap: http://btwincap.sourceforge.net
DScaler: http://www.dscaler.org

Jeg bruger de ovenstående programmer i WinXP uden problemer af nogen
art. Jeg kan dog få capture artefacts hvis jeg optager i fuld opløsning
og disken (PCI bussen) har travlt.

mvh Bernhard

Fra : Einar Lund

Dato : 01-09-02 10:45

Jeg har kjempegode erfaringer med Terreatec sine modeller.
Dessuten er de billige og har fjernkontroll samt svært god software.

Mr Lund

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 01-09-02 10:39

nimbus39@hotmail.com writes:
>Køb et PCI, det giver bedre billeder, da komprimeringen er mindre.

En smule OT, men er der slet ingen USB-TV-kort, der "kan bruges" til noget?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 08:54

> En smule OT, men er der slet ingen USB-TV-kort, der "kan bruges" til
noget?

De kommer noget over 2kkr - dvs de skal have en "ordentlig" hw komprimering
for at give fornuftige billeder. Og så skal det gerne være usb 2.0 eller
firewire

/A - der er køber til et 14-20" tv da jeg har opgivet at få tv på den
bærbare ...