DOU, computer vil ikke starte!
Fra : njay

Dato : 31-08-02 22:26

Yep min Thunderbird 1200 med et Biostar M7vkb moderbræt og et HQ08
towerkabinet med 300W PSU, nægter altså at starte mere!
Fænomet startede for ca 1 månede siden. Den har nogle gange ville
starte op og andre gange ikke.
Mistanken går på enten motherboardet eller psu'en.
Skal jeg vække pungdyret og ud at købe en ny psu?
Eller er der andre ting som kan testes?

Mvh Niels
nwhy@mail.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-09-02 01:35

> [...]
> starte op og andre gange ikke.
> Mistanken går på enten motherboardet eller psu'en.
> Skal jeg vække pungdyret og ud at købe en ny psu?

Når du fik den startet oplevede du så at den pludselig slukkede? Powerdioden
blinkede regelmæssigt? (afhænger af mobo) Den kunne først startes efter du
havde taget strømmen *helt* fra i et stykke tid? Tidsrummet den kunne køre
blev kortere for hver gang du fik den startet?
Dette var mine "fejl" og det hele skyldtes en defekt PSU.
Hvis du køber en ny PSU så prøv at kigge efter noget low niose, det er
pengene værd. Dog er der en del low noise der ikke er specielt lydsvage...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : njay

Dato : 01-09-02 10:02

On Sun, 1 Sep 2002 02:34:46 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

> [...]
>havde taget strømmen *helt* fra i et stykke tid? Tidsrummet den kunne køre
>blev kortere for hver gang du fik den startet?

Yep, hvis man hiver strømstikket i ca 5 min og sætter det til igen,
vil den godt starte op. Osse hvis jeg slukker computeren og starter
igen efter ca 1 min.
Computer bliver ved med at kører når den er tændt. Den har dog slukket
uden grund for nogle uger siden.
Det tyder mere og mere på en defekt PSU.
Jeg skal lige sige at jeg har skiftet blæseren i PSU'en ud med en
pabst lownoise.
Hvilken PSU kan anbefales uden det koster vildt meget?

Niels

Fra : Jesper KA

Dato : 01-09-02 10:36

"njay" <nwhy@mail.dk> wrote in message

> [...]
> igen efter ca 1 min.
> Computer bliver ved med at kører når den er tændt. Den har dog slukket

Sidst jeg havde det problem var det simpelthen power knappens stik
forbindelse på motherboard der var løs .. stikkene var rykket lidt op
andet var det ikke .. og symtomerne var dem du beskriver.

Regards

Fra : njay

Dato : 01-09-02 10:39

On Sun, 1 Sep 2002 11:36:22 +0200, "Jesper KA" <news@arning.dk> wrote:

>Sidst jeg havde det problem var det simpelthen power knappens stik
>forbindelse på motherboard der var løs .. stikkene var rykket lidt op
>andet var det ikke .. og symtomerne var dem du beskriver.

Tjaa det har jeg prøvet. Så simpel er det desværre ikke.