Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedstailisator i software
Fra : Tommy Harbo

Dato : 31-08-02 21:00

Hej,

Jeg overover at købe et Olympus C-720UZ pga den 8x optiske zoom. Jeg har
selvfølgelig luret her i gruppen hvad folk syntes om forskellige kameraer
for at se om der en nogle alternativer.

Det syntes jeg ikke udover at mange igen og igen fremhæver C-2100UZ.
specielt pga af den billedstabilisator, men det eneste kamera jeg kan finde
idag er et Canon PowerShot PRO90 IS til over 8000!!!

Men kan man ikke efterbehandle et billede taget håndholdt kamera og stor
zoom, så det igen bliver skarpt, mod at gå ned i opløsning?

/Tommy

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 31-08-02 22:19

"Tommy Harbo" <tommy@bitnisse.uk(skalværedk)> wrote in message

> [...]
finde
> idag er et Canon PowerShot PRO90 IS til over 8000!!!

Hmmm .. har du glemt Nikon Coolpix 5700[1], Casios QV-2900UX[2] el. måske
endda den gamle 1mp Casio QV8000SX[3]? Går du videre ned i 5x zoom har du
naturligvis en helt anden og bredere håndfuld at vælge imellem.

> Men kan man ikke efterbehandle et billede taget håndholdt kamera og stor
> zoom, så det igen bliver skarpt, mod at gå ned i opløsning?

Nej, det er faktisk ikke lige til at gøre et uskarpt billede skarpt igen.
Men er du en "støt skytte" så gør det heller ikke så meget at der mangler
stabilisator på 720'eren - men ryster du til gengæld på hånden og zommer tit
helt ind, ja så kommer du til at savne den rigtigt meget.

Og nårh ja - tag nu og køb den 2100UZ

mvh Steffen

[1] http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/nikon5700.html
[2] http://www.casio.com/cameras/product.cfm?section=165&market=0
[3] http://www.partshelf.com/casqvdigcam.html

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 01-09-02 22:39

Der findes også Olumpus E-100RS med 10 x zoom (38 til 380 mm.) og
billedstabilisator. Jeg tror den er ved at udgå, men det er muligt den er
til at finde. Den oprindelige pris var ca. 15.000 i år 2000. Jeg har for
nylig set den til ca. 6000 kr.
NB! Jeg har selv er jeg købte til den pris i januar - et fremragende kamera.

Hilsen Hans