Anton Gravesen i Estrup
Fra : Evald Adamsen

Dato : 31-08-02 17:06

Jeg søger oplysninger om Anton Gravesen og Inga Caroline Jøhnson Adamsen(min
fars søster) bosat i Estrup /ved Terndrup (er det en gård eller ?? )
Hun er født 8. April 1887 i Svenstrup, og de bliver gift i Dall kirke 10.
November 1906
Han bliver over 101 år gammel
Alle oplysninger og kontakt til andre som har berøringsflade til ovennævnte
vil være kærkommen
Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Krabsen

Dato : 31-08-02 19:46

Ejstrup er et område 2 km vest for Terndrup - mellem Terndrup og Siem.
Herunder Ejstrup Skovsteder.

mvh

Krabsen

p.s. KMS's 1 CM kort kan anbefales - der er faktisk mange navne på - osse
Abildgård

Fra : mim

Dato : 31-08-02 21:30

"Krabsen" skrev d. 31-08-02 19:46 dette indlæg :
> [...]
>
> mvh
>
> Krabsen
>
> p.s. KMS's 1 CM kort kan anbefales - der er faktisk mange navne på -

Jeg vil gerne om du kan fortælle mig hvad KMS 1 CM kort er, og hvor man
kan få/købe dem, jeg har selv en ane der hedder Ejstrup/Estrup og er fra
Hornum herred, så jeg ville gerne se disse kort og evt. købe dem
Med venlig hilsen
Bente Poulsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Krabsen

Dato : 31-08-02 22:30

Undskyld, der var jeg nok for indforstået.

KMS 1CM er Kort- og Matrikelstyrelsens 1 CM kort (1:100.000 - 1 cm = 1 km -
deraf navnet).
De kan (kunne i alt fald for et par år siden) købes hos boghandleren i en
stor bog.

Naturligvis er der mange flere stednavne på 4 CM kortene ( 1:25.000 - 1 cm =
250 meter), men skal man have dem for hele landet, er det en helt anden
pris, vi snakker om...

Har man imidlertid særlig interesse i et enkelt eller et par sogne, kan det
absolut anbefales at anskaffe det mest detaljerede kort.

Har man mulighed for at få fat i de gamle 'Målebordsblade', er man _meget_
glad. De er typisk fra mellemkrigstiden og indeholder ud over endnu flere -
nu forsvundne - navne også tit gamle vejforløb, forsvundne grøfter og andre
topografiske detaljer fra før verden gik af lave.
(Jeg har hele Nordjylland på den måde

Jeg har set på www.kms.dk, at de nu er ved at udbyde kopier af den første
udgave af Målebordsbladene -typisk fra 180'erne - men jeg har ikke købt
nogle af dem endnu, så jeg kan ikke sige, om de giver endnu mere..

mange hilsner

Krabsen

og så kan jeg ikke lade være at reklamere lidt for stednavnebasen på
www.krabsen.dk - godt 60.000 danske stednavne med sogn - herred - amt m.v. I
enkelt amter ned til enkeltgårdsniveau, så du kan se, i hvilke nordjyske
sogne der har ligget en Vestergård..

Fra : Bente Poulsen

Dato : 31-08-02 21:46

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelt amter ned til enkeltgårdsniveau, så du kan se, i hvilke nordjyske

Tak skal du have, og så vil jeg lige nævne at jeg godt kender til
www.krabsen.dk. Har flittigt brugt siden i min søgen når jeg skulle
lokalisere mine aner, kan fortælle, at jeg nu har fået kontakt til en norsk
ane via digitalarkivet, og mailet en del slægtsmateriale derop, og for at
han skulle kunne få et overblik over hvor "han stammer fra" har jeg også
mailet et kopi af disse herreder og sogne, netop fra din side, og
selvfølgelig også skrevet web adressen til ham. Håber at det er i orden at
tage kopi at kortene
Med venlig hilsen
Bente Poulsen