hårproblemer...
Fra : Martinix DK

Dato : 31-08-02 15:19

Efter en ulækker lusekur er jeg bange for at min nye permanent ( ca 19 dage
gammel) har taet skade. både atf shampooen og at jeg er så energisk med
tættekammen. har nogen nogle gode råd til hvordan jeg får liv i mine krøller
igen? Skal lige sige at jeg er stadig i ebhandling for lus.

hilsen kara

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-09-02 11:23

Martinix DK <martinko@post4.tele.dk> wrote:
> [...]
> energisk med tættekammen. har nogen nogle gode råd til hvordan jeg
> får liv i mine krøller igen? Skal lige sige at jeg er stadig i

hej Kara

der er flere muligheder for at få bugt med de "flade" krøller*G* jeg går
iøvrigt ud fra at du har forholdsvis langt hår??? hvis ikke kan du stadig
bruge mange af rådene og produkterne, du skal bare tilpasse mængden.....

først og fremmest skal du have dig en fantastisk god kur og en lige så god
skum.... en blød voks eller en leave in conditioner vil også være et godt
køb for at finde krøllerne frem igen....
derudover er det godt hvis man har en softstyler.... sådan en skåltingest
man kan sætte på sin føn så det bløder luftstrømmen op og nærmest lufter
håret tørt i stedet for at blæse det.....

jeg vil uden at kende dit hår ( hvis du beskriver det kan jeg godt komme med
lidt mere specifik udvalg) anbefale moisterizer eller k-pak fra joico, du
kan se og eventuelt bestille dem her:
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Giv_h_ret_ekstra_pleje_51.htm
der skal du vælge ud fra hvad behov dit hår har... hvis det er meget ødelagt
i spidserne og trænger til genopbygning og fugtighed skal du vælge begge
to..... hvis det er lettere tørt skal du vælge moisterizer og hvis det bare
trænger til let genopbygning skal du vælge k.pak.....
det allervigtigste du kan gøre med disse kure er naturligvis at følge
anvisningen ( EFTER du har kæmmet håret).... når du har ladet det virke den
anviste tid skyller du håret som normalt.... det er nu vigtigt at du IKKE
bruger kam eller børste i håret... udelukkende fingrene må bruges til at
frisere i krøllerne.....

så skal du have en god skum... der vil jeg anbefale ICE Whip også fra joico:
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Skab_din_frisure_53.html
du skal ikke bruge ret meget da den er meget drøj i brug.. en klat på
størrelse med en valnød er rigeligt.... fordelen ved denne skum er at den
ikke indeholder alkohol og derfor ikke forsvinder igen lige som andre typer
skum....
du vender hovedet nedaf og krammer skummet ind i krøllerne nedefra.... igen
er det vigtigt at kramme og ikke frisere det ind.... du har simpelthen
skummen i håndfladen og skubber det op i håret og krammer til... det vil
fremhæve det krøl der er.....

nu skal du så bruge softstyleren, her er det igen vigtigt ikke at frisere i
håret, kun kramme.... igen med hovedet nedaf da det giver den største
volumen og går det nemmere at styre hvor man tørrer.... det er VIGTIGT at
fønen kører på laveste blus således at der ikke bliver blæst i håret.... jo
mere det blæser jo mere forsvinder krøllet....
bliv ved med at bruge fønen til håret virker næsten tørt.... det skal føles
som om det stadig er en lille smule fugtigt aller inderst inde i de krøller
du nu har fået frem.... ( der helst skal være samlet i nogle flotte
slangekrøllelignende ting som her:
http://www.lookalikesbychar.com/actf91.htm , hvis det ikke ligner helt kan
det være dine krøller er lavet på mindre spoler eller du har gjort det
forkert )

for at fuldende looket skal du nu give håret den sidste finish... dertil
skal du enten bruge en god blød voks som feks brilliantine :
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Fuldend_din_frisure_54.html
eller en god leave in conditioner som altima :
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Plej_sensitivt_13.html
disse produkter smøres ude i håndfladerne og krammes igen ind i håret....
det vil samle det sidste krøl og give krøllerne glans og hold... husk at
varme voksen op i håndfladerne således at der ikke er klumper... det skal
være en fedtet glinsende overflade på hænderne....

hvis man ønsker det kan man slutte helt af med en god lak på pumpeflaske som
travallo:
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Fuldend_din_frisure_54.html
..... den stiver ikke for meget men giver lige et sidste hold på krøllet.....

jeg har anbefalet udelukkende joicoprodukter.... andre lignende produkter
kan naturligvis godt gøre det, dog vil jeg sige at i min 5 årige karriere
som frisør er joico det bedste produkt jeg har oplevet på markedet.... også
selvom du måske foretrækker et andet mærke vil jeg især anbefale ICW whip
skummen..... den er helt fantastisk....

håber du kunne bruge mine råd, ellers er du meget velkommen til at spørge
mere ind til det

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-09-02 12:23

klip

>der er flere muligheder for at få bugt med de "flade" krøller*G* jeg går

klip
Undskyld, dette er sikkert off topic,men hvad betyder *G*, det
kunne jo være Grin, men der er også brugt smiley, så ???
mvh Ebbe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-09-02 12:39

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:
> klip
> Undskyld, dette er sikkert off topic,men hvad betyder *G*, det
> kunne jo være Grin, men der er også brugt smiley, så ???
> mvh Ebbe

det betyder faktisk grin... lige som *S* betyder smil..

jeg bruger begge dele

--

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-09-02 15:02