WebSpeed
Fra : ~~Wing~~

Dato : 31-08-02 08:08

Hejsa med jer

Jeg har en ven som skal have webspeed ved oncable, der er tre installations
muligheder og vi vil bestille den som hedder gør det selv installationen.
Mit spørgsmål er følgendene. Hvad skal der laves ved antennestikket (det hun
har, er et med stik til henholdsvis radio og et til tv). Jeg vil også gerne
vide om alt det man skal bruge er med i pakken.

Med venlig hilsen
~~Wing~~

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 31-08-02 08:31

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse

> [...]
gerne
> vide om alt det man skal bruge er med i pakken.

Hun får et filter med som hun sætter på det eksisterende stik i stedet for
de kabler der i øjeblikket er koblet til der. Det bliver bare sat på det
eksisterende stik, så der skal ikke bruges værktøj af nogen art. Det er dog
lidt 1-2 cm. bredere end vægstikket.

På filtret sætter hun de nuværende kabler til tv og radio samt kablet til
Webspeed modemet. Det kabel til modemet der følger med er temlig langt (så
vidt jeg husker omkring 10 m., men tjek med OnCable support hvis det kan
blive et problem).

Det eneste hun selv skal have er et netkort i PC'en. Hvis hun ikke har sådan
et, kan det sikkert bestilles gennem OnCable, eller det kan købes i
Telebutikken sammen med gør-det-selv pakken.

Jeg var også lidt nervøs for om jeg skulle til at finde noget værktøj frem
da jeg fik min installation, men det gik utrolig nemt. Det eneste værktøj
jeg havde brug for var en hammer til at klipse kablet fast langs væggen.

/Anders

Fra : Henrik Lind

Dato : 31-08-02 08:49

Anders K. Olsen wrote:

> [...]
> jeg havde brug for var en hammer til at klipse kablet fast langs væggen.

Her på mandag skal jeg have skiftet min antenne dåse ud (2 stik) til en
med 3 stik (TV,Radio og "Bredbånd"), da vores ejendom skifter anlæg
(stadigvæk TDC der stå for det).

Hvis jeg nu skulle have WebSpeed, bruger man så det nye stik, eller skal
jeg vente på noget helt andet fra TDC?

Henrik Lind.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 31-08-02 09:00

"Henrik Lind" <none@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (stadigvæk TDC der stå for det).
>
> Hvis jeg nu skulle have WebSpeed, bruger man så det nye stik, eller skal

Jeg vil tro du bruger det nye stik. Jeg ved ikke så meget om kabeltv, men da
teknikkeren var der for at sætte mit kabeltv op snakkede han godt nok noget
om sådan en dåse med 3 stik. Jeg tror nok han kaldte det for en "multimedie"
dåse, men meningen var i hvert fald at det tredje stik var til data.

Jeg havde dog allerede en dåse fra min eksisterende udendørsantenne så den
genbrugte vi bare.

/Anders

Fra : ~~Wing~~

Dato : 31-08-02 08:51

> [...]
> de kabler der i øjeblikket er koblet til der. Det bliver bare sat på det
> eksisterende stik, så der skal ikke bruges værktøj af nogen art. Det er

Det var da lige det jeg kunne lide at høre.

> [...]
> jeg havde brug for var en hammer til at klipse kablet fast langs væggen.

Du skal have mange tak for hurtigt svar, jeg føler mig sikker på resten af
installationene efter stikket i stuen.

Med venlig hilsen

René Petersen