Gamle macspil
Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 30-08-02 20:14

Jeg sad lige og tænkte på om de rigtig gamle spil kan køre på en nyere
iMac?

Jeg tænker på spil som "Golddigger", og "(spaceship) Warlock".

Ja, meget forskellige spil, men kan ikke rigtig huske de andre... Og
hvis man kan spille dem, er det så muligt at downloade dem et sted? (Jeg
har Warlock, men den har ikke ville virke på min computer)

Det irriterer mig ret stort, for det var sjove spil...
Især et af dem jeg ikke husker navnet på, det var vidst lavet af
Ambrosia, det gik ud på at man styrede et lille fartøj i en bane, dene
bane var fyldt med "svampe" og en orm, som man skulle skyde inden den
nåede bunden.
Der var også en slags "krabbe" i bunden.

Jeg savner det spil helt enormt.

--
Med venlig prusten
elgo alias Kiki Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-08-02 20:37

Kiki Riis Ebbesen <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> nåede bunden.
> Der var også en slags "krabbe" i bunden.

Jeg har et hav af gamle spil. Skal jeg tage dem med til workshoppen ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 30-08-02 21:06

> Jeg har et hav af gamle spil. Skal jeg tage dem med til workshoppen ?
Tjaa, men jeg tager ikke min computer med.
Du kan godt tage dem med, skriv lige når den er der ;)

Fra : Tonny Freimanis

Dato : 30-08-02 23:37

In article <1fhqyjd.17r19izdm52x2N%elgo@post3.tele.dk>, Kiki Riis
> [...]

> nåede bunden.
> Der var også en slags "krabbe" i bunden.

Nogle af den gamle (68K) spil har det rigtigt dårligt med masser af
farver på skærmen. Således er det umuligt at spille det go'e gamle Risk
II (TM,R, etc) med millioner af farver; Risk klapper ganske enkelt
sammen, lisså snart man åbner det. Man kan dog spille det ved at sætte
antallet af farver ned til "Thousands", enten via kontrolpanelet eller
via conrol Strip modulet. Prøv det (eller et lavere antal farver),
inden du skifter platform. Dette lille kneb gælder muligvis også for
andre programmer af ældre dato, men I må prøve jer frem...

P.S. No'en her, som har prøvet Continuum i farver? Er den værd at
investere i?

P.P.S. Er der en eller helst flere læsere, som vil overtale Brøderbond
Software til at opdatere Shufflepuck Café til farver og et moderne OS?

Fra : Jesper

Dato : 01-09-02 08:38

Tonny Freimanis <dsl71880lsd@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> P.P.S. Er der en eller helst flere læsere, som vil overtale Brøderbond
> Software til at opdatere Shufflepuck Café til farver og et moderne OS?

Ja jeg elsker også Shuffelpuck Cafe. En anden af mine favoritter er
Glider 4.0, den har jeg ikke kunne køre i årevis fordi den max
understøtter 16 farver og så langt ned kan mit system ikke gå.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-09-02 00:26

> [...]

> nåede bunden.
> Der var også en slags "krabbe" i bunden.

Du tænker nok på Apeiron. Det kan stadig hentes hos www.ambrosiasw.com,
og kører fint på både en iMac DV (400Mhz) med OS 9.2 og en fladskærms
iMac under classic.
Generelt kan vel ca. halvdlen af de gamle spil køre. Problemerne opstår
især når du render ind i et spil der kun vil acceptere at køre med med
16 farver - det er lidt svært at få en nyere Mac's til at fatte det.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...