[Enter] som mnemonic (næsten)
Fra : Trygleren

Dato : 30-08-02 19:59

Hej i hytten,
jeg sidder og arbejder på en chat som et lille warm-up projekt til det
kommende semester.
Jeg er stødt på lidt af et problem, som jeg ikke har kunne løse ved at drøne
rundt på Suns sider.
I min chat, indtastes beskederne som man vil sende i et JTextField. Pt. har
jeg en mnemonic til
en afsendknap, JButton, som så aflæser tekstfeltets indhold og sender det ud
til mit kommunikationsmodul.
Det jeg gerne vil have er at når man har indtastet en besked, skal man bare
kunne trykke [Enter]. Er det
en form for listener på tekstfeltet eller hvad? Jeg har ikke kunnet finde en
brugbar/lignende metode i mit
java-opslagsværk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 30-08-02 20:03

> Det jeg gerne vil have er at når man har indtastet en besked, skal man
bare
> kunne trykke [Enter]. Er det en form for listener på tekstfeltet eller
hvad?

Ja, du kan let gøre det med en Listenener:

mitTextArea.addActionListener(new ActionListener()
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
// ........gør et eller andet............
}
});

Fra : Trygleren

Dato : 30-08-02 21:56

> [...]
> public void actionPerformed(ActionEvent e)
> {
> // ........gør et eller andet............

Vil det ikke få den til at reagere på alt? Hvad så når jeg kører musen hen
over og klikker på feltet for at få fokus så jeg kan skrive? Det vil vel
også udløse et actionevent. Og hver gang jeg trykker på en tast?

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 31-08-02 10:05

> Vil det ikke få den til at reagere på alt? Hvad så når jeg kører musen hen
> over og klikker på feltet for at få fokus så jeg kan skrive? Det vil vel
> også udløse et actionevent. Og hver gang jeg trykker på en tast?

nope...

Fra : Trygleren

Dato : 01-09-02 13:30

Ha! Det virker. Takker og bukker!