Software udviklings kontrakt
Fra : Mugge

Dato : 30-08-02 16:12

Davs,
Jeg er ved at udvikle et program, og skal i den forbindelse have udfærdiget
en kontrakt. Kunden skal _ikke_ have kildekoden, men udelukkende ret til at
bruge/installere programmet på et ubegrænset antal maskiner.
De første 14 dage efter levering, er alt fejlretning gratis, derefter til
"gældende takster". Og efter de 14 dage er jeg ikke ansvarlig for fejl, og
ikke forpligtet til at rette dem.
Der vil være livslang support, med garanteret svar indenfor 7 dage (bemærk:
svar, ikke løsning)

Kan et eksempel på sådan en kontrakt ikke gives her, så ville jeg blive
meget glad. (og husk så det med force majeure

Fra : Mugge

Dato : 30-08-02 16:25

Det kan lige nævnes at det kommer til at koste 1500,00 kr. og leveres med
trykt administrationsmanual samt 15 klientmanualer.
Administrationsprogrammet levers på 1 CD-ROM, og der levers 15 CD-ROM'er med
klientprogrammet.

Fra : Jens Kristian Søgaa~

Dato : 30-08-02 16:46

"Mugge" <findes.ikke@rend.og.hop.nu> writes:

> Det kan lige nævnes at det kommer til at koste 1500,00 kr. og leveres med

Hvis jeg var dig, ville jeg seriøst overveje om jeg ville stå til
rådighed for livslang support for et engangsbeløb i størrelsesordenen
1500 kr.

Med hensyn til en licenskontrakt, så tror jeg desværre ikke at nogen
poster en færdig løsning til dig. Tag et kig på diverse
licens-kontrakter du sikkert har fået med diverse software, og brug
det som inspiration. Man burde jo selvfølgelig kontakte en advokat;
men det er jo ikke altid at det er økonomisk muligt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-08-02 21:51

"Mugge" <findes.ikke@rend.og.hop.nu> wrote in message
> [...]
fejl, og
> ikke forpligtet til at rette dem.

> Der vil være livslang support, med garanteret svar indenfor 7 dage

Hvis du ikke er forpligtet til at rette fejl, hvad ligger der så i
"livslang support" ? Det virker som en besynderlig kontrakt (og til en
ussel løn).