Tekste der "falder udenfor"
Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 30-08-02 14:07

Hej, jeg har postet dette indlæg under "Ris og ros" gruppen, men
den hører måske bedre ind under denne!?

Jeg gerne høre om der er nogen mulighed for at i
efterhånd at rette en fejl der har sneget sig ind i en af mine
sideskabelonversioner, nemlig at der er nogen tekst der ikke
kommer
med da den går udover sidens bredde! Cellen står til 100%, men
alligevel er der nogen tekst der. Se eksempel på:
http://www.svein.dk/Windows2000/ActiveDirectory/organisational_un
its.asp

Jeg kan ved at manuelt gå ind på siden og øge bredden på denne
tabel, få al tekst til at vises! Men er der en noget mere
automatiseret måde at gøre det på?

Problemet med at søge er at bredden i denne celle står til 100%,
og det er der jo mange andre celler der også har!

Nogle ideer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-02 15:09

Lad være med at bruge <blockquote> så vil teksten tilpasse sig cellen.

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 02-09-02 07:51

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Lad være med at bruge <blockquote> så vil teksten tilpasse sig cellen.
>Ja nu er jo forholdet det at jeg har en Web med ca. 1000 sider og der er
kun et fåtal der såkaldt "falder udenfor". Er det mulig, f.eks. med
Ultraedit at søge alle <blockquote> og <\blockquote> i alle filer og
vælge slet? Eller er det altfor drastisk!?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-09-02 19:00

Ja, det er muligt.

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 05-09-02 08:00

Ja nu har jeg forsøgt at slette "blockquote" og følgende sker:
Teksten indrykkes og kommmer helt tæt på min ventre marg! Der er måske
derfor jeg i udgangspunktet har benyttet blockquote.

Er der en mulighed for at øge afstanden til min venstre marg - uden at
benytte blockquote?

VH
Svein

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-09-02 13:02

Ja, brug CSS. Det er det, det er til.

body {
   margin-left: 10px;
}

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 05-09-02 14:25

Hej Jens Petter,

problemet er at det ikke er i body, men i tabeller. Hele siden er indelt i
tabeller. Og hvis jeg sætter "margin" i mine tabeller - ja så rammer det
det vel alle tabeller, ikke?

VH
Svein

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-09-02 16:27

Ja, med mindre du bruger "class", så gør det.
http://html.dk har en CSS tutorial du kan få god nytte af.