E-Mail
webnoob 5265
re:kan ikke se mine indlæg
Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 14-01-01 16:40

Er der nogen der kan se dette og hvorfor kan jeg ikke selv se dem?
Margit

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 14-01-01 17:24

OK denne kan jeg så tilfældigvis se, men hvorfor skal jeg skrive "re"
forrest i emnefeltet både på mine indlæg og svar før de går igennem? Er der
nogen der kan hjælpe? Og så er det heller ikke alle der går igennem
alligevel.
Margit

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93sgvj$t3$1@news.inet.tele.dk...

Fra : CHRistian

Dato : 14-01-01 17:29

"Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> wrote:

>OK denne kan jeg så tilfældigvis se, men hvorfor skal jeg skrive "re"
>forrest i emnefeltet både på mine indlæg og svar før de går igennem? Er der

Der skal kun stå "Re: " ved _svar_ indlæg; dvs. indlæg, der er et
direkte svar på et andet indlæg. Ellers skal der ikke stå andet end
emnet.

Som skrevet i mit det andet indlæg, så bruger din newsreader, OE, sikket
"Sv: " til at angive, at der et tale om et svar-indlæg. Dette er
forkert.

Hvis du vil have hjælp til at rette "Sv: " til "Re: " ved svarindlæg, så
kan du se på <http://www.whitehat.dk/oe/>. Hvis du har spg. hertil, så
vil den rette gruppe til at søge hjælp være

>Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:93sgvj$t3$1@news.inet.tele.dk...

En go' ide, til næste gang, du vil svare på et indlæg ...
Når du svarer på indlæg, så prøv at klippe det væk af det gl. indlæg,
der ikke direkte behøver at stå, på sådan en måde, at man stadig har
forståelsen af det, debattenm omhandler, men uden en masse fyldtekst.
Når det så er gjort, så svar _under_ dette. På samme måde, som jeg har
gjort i dette indlæg.
Se evt. <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,4: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 14-01-01 18:51

CHRistian <nospam@direkte.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2ek36tkse3cflifme9aaf0clgo7srjs6jt@news.inet.tele.dk...

> Der skal kun stå "Re: " ved _svar_ indlæg; dvs. indlæg, der er et
> direkte svar på et andet indlæg. Ellers skal der ikke stå andet end
> emnet.

Hvis jeg ikke skriver "Re" ved mine indlæg går de ikke igennem.
Altså både ved svar og indlæg.

> Som skrevet i mit det andet indlæg, så bruger din newsreader, OE, sikket
> "Sv: " til at angive, at der et tale om et svar-indlæg. Dette er
> forkert.

Dette retter jeg så manuelt og det går også godt nok.
Tak for dine oplysninger. Jeg er forholdsvis ny her.
Er dette mere overskueligt?

mvh Margit

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-01-01 18:57

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev...
> Hvis jeg ikke skriver "Re" ved mine indlæg går de ikke igennem.
> Altså både ved svar og indlæg.

Du kan afprøve det i gruppen dk.test. Hvis du selv starter en tråd
*skal* dine indlæg komme frem uden, at der står Re: foran. Re: betyder,
at det er et svar på et indlæg.

> Er dette mere overskueligt?

Jep det er fint.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 14-01-01 23:26

Morten Bjergstrøm <nospam@miljoekemi.cjb.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93sp9p$ke8$12@news.net.uni-c.dk...

> Du kan afprøve det i gruppen dk.test. Hvis du selv starter en tråd
> *skal* dine indlæg komme frem uden, at der står Re: foran

Og når mine indlæg i testgruppen så ikke gør det!
Hvem skal jeg så henvende mig til? Ved du det?
Undskyld jeg er så tungnem. Men på denne måde kan
jeg jo kun svare så.
Margit

Fra : CHRistian

Dato : 15-01-01 00:16

"Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> wrote:

> Og når mine indlæg i testgruppen så ikke gør det!

Der er mange indlæg i dk.test fra dig af, så nogle er da kommet frem.
Her er to indlæg nye indlæg _uden_ "Re: " indsat og som begge er de
første i en tråd (altså ikek svarindlæg):

Jeg tror måske, at siden du måske har brugt noget som simpelt som "test"
til subject (emne), så har din newsreader lagt dine indlæg (og alle
andres, der hedder det samme) ind under det samme emne således, at det i
en tråd ligger skjult.

Prøv at poste i testgruppen med et mere unikt subject (emne) og se, hvad
der sker.

Får du ikke en email hvergang, du har postet til dk.test? Det får man
normalt.

Ellers er der en god del testindlæg, der er kommet frem her:
<http://www.deja.com/%5BST_rn=ps%5D/qs.xp?ST=PS&svcclass=dnyr&firstsearch=yes&QRY=&defaultOp=AND&DBS=1&OP=dnquery.xp&LNG=ANY&subjects=&groups=dk.test&authors=saaj@esenet.dk&fromdate=&todate=&showsort=score&maxhits=25>

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,7: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 15-01-01 17:37

> Jeg tror måske, at siden du måske har brugt noget som simpelt som "test"
> til subject (emne), så har din newsreader lagt dine indlæg (og alle
> andres, der hedder det samme

Tak for hjælpen. Jeg har nu prøvet testgruppen med en anden overskrift
og det virker åbenbart nu. Jeg har haft en masse bøvl med det. Nu vil
jeg så prøve at klare mig selv.

mvh Margit

Fra : CHRistian

Dato : 14-01-01 19:07

"Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> wrote:

> Tak for dine oplysninger. Jeg er forholdsvis ny her.

Udover det, Morten har svaret dig, så vil jeg lige, siden du er ny på
her usenet, komme med en 'reklame' for en gruppe påtænkt nye udi i denne
verden: <news:dk.velkommen>

Du kan evt. læse om gruppen her:
<http://www.usenet.dk/cgi/grupper.pl?gruppe=dk.velkommen&id=0550>

> Er dette mere overskueligt?

Yeps, smukt!

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 14-01-01 23:17

CHRistian <nospam@direkte.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cq36tgtaivp2c35qc4fa86d65k5nclntm@news.inet.tele.dk...

> Udover det, Morten har svaret dig, så vil jeg lige, siden du er ny på
> her usenet, komme med en 'reklame' for en gruppe påtænkt nye udi i denne
> [...]

Tak for tipsene. Jeg prøver.
Margit

Fra : CHRistian

Dato : 14-01-01 17:19

"Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> wrote:

>Er der nogen der kan se dette og hvorfor kan jeg ikke selv se dem?
>Margit

Dit indlæg er komme frem her.

Måske har I brugt "Sv:" ved svar-indlæg før. Dem kan Tele Danmarks
newsserver ikke, li' (det er ikke rigtigt at bruge Sv if. 'standarden',
men det gør newsreaderen Outlook Exp. (OE),som I bruger; det er en fejl
Microsofts side af, men kan dog ændres).

Tele Dk.s newsserver har været en del sløv på den seneste, så indlæg kan
være et stykke tid om at dukke op. Til tider er de helt gået tabt.

.... andre muligheder...?

PS: Normalt bruger man ikke "re:", som I har brugt her, ved det første
indlæg i en tråd. Det er kun ved svar på et indlæg, man bruger "Re:".

CC saaj@esenet.dk grundet situationen.