Phi phi Island
Fra : P.Sørensen

Dato : 29-08-02 16:34

Jeg forstår, efter at have læst en hel del - og checket brochurer,
anmeldelser osv. ,at skal man finde det helt ultimative sted - MEGET fin
badestrand, og MEGET fin snorkeling samme sted - så er phi phi island
(Thailand) stedet - fremfor Puket, Krabi osv.
Sig mig endelig imod, hvis jeg tager fejl.
Dernæst, fortæl lidt om, hvor bør man bo derude, hvad er standarden - er der
bungalows ved stranden osv.?
Og 2 problemer: Mine børn vil også have adgang til pool om aftenen - findes
det derude?
Og endelig: Min kone HADER at sejle - hvordan er sejlturen derover -
bølgegang osv??
Tak for alle tips.
Preben S.

Fra : John Andersen

Dato : 29-08-02 17:59

Hej Preben,

Phi-Phi er MEGET turistet....altså en stor del af øen.....det er med motorbåde, banana boats, paragliding osv..osv....men alligevel er der et eller andet over dette sted. Det er lækkert men samtidigt lidt sørgeligt at se turismen ødelægge dette smukke sted.
Vandet ved Phi-Phi er ret lækkert så prøv at overtal ungerne til at bade i havet i stedet for, de fleste hoteller lukker alligevel poolen om aftenen da der skal klor i osv....
Jeg vil anbefale Phi-Phi Paradice Pearl som ligger på stranden "Long Beach"
Det er ikke luksus men med myggenet for vinduerne og fan.
Toiletterne er med øse...men det fungerer fint !
Eneste minus her er larmen fra bådene som sejler frem og tilbage mellem "hovedbyen" og "long Beach"
Sejlturen er ikke slem, det tager omkring 2 timer så vidt jeg husker, og det fungerer (også) fint.

Faktisk fungerer det meste transport fint i området......lad jer dog ikke overtale af taxichaufføreren på vej til færgen....man kan købe billetter ved færgen og det ER billigere .....uanset hvad han prøver at bilde jer ind

God tur !

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

>>> P.Sørensen<psi@vestnet.dk> 29-08-2002 17:34:09 >>>

Fra : P.Sørensen

Dato : 29-08-02 20:22

> Phi-Phi er MEGET turistet....altså en stor del af øen.....det er med
motorbåde, banana boats, paragliding osv..osv....

Okay, men i forhold til Puket og Krabi - hvor der jo også er mange
turister - er strand og dykning så ikke bedre derude? Så vidt jeg forstår,
så skal man jo de 2 førnævnte steder helst sejle ud til omkringliggende øer
for at der er noget at se på, under snorkeling altså. Det er vel ikke
nødvendigt på phi phi??
Preben

Fra : Flinkesen

Dato : 29-08-02 22:23

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
øer
> for at der er noget at se på, under snorkeling altså. Det er vel ikke

Hejsa

Nej der er god mulighed for at snorkle på Phi Phi, hvis du kommer om på den
rigtige side af øen. Her kan svømme ud fra stranden og se en del fisk,
halvdøde koraller m.m.
Mht. bådturen derover vil jeg ikke give John Andersen helt ret. Jeg har
været med, hvor man sidder i stævnen og slikker sol mens man ligeså stille
vugger derover, men så sandelig også, hvor folk har kastet op om kap og
nærmest har været surret fast for ikke at blive kastet for meget rundt, så i
sidste ende kommer det an på vejr og strømforhold.
Til gengæld kan jeg kun anbefale stedet, da det selv om der er mange
turister, stadig har det man forbinder med en Bounty-ø med palmer ud over en
lækker strand med 32 grader varmt, blå-grønt hav. Som John siger så er
havvandet absolut et super alternativ til poolen, da det ikke er så dybt og
som før nævnt er varmere end swimmingpool vandet, så ungerne kan være i
længere tid.

Rigtig god tur, hvorend I havner

Flinkesen