Hvilke udviklingsmiljøer?
Fra : Raven_

Dato : 29-08-02 14:08

Hej NG

Jeg er lige startet på en uddannelse hvor vi skal til at kode JAVA, derfor
et par spørgsmål om udviklingsmiljøer.

Hvilke udviklingsmiljøer tilbydes der til Java og hvilke finder i bedst?
Jeg ved MS har deres JBuilder, men Java og MS kan da ikke være godt

Noget helt andet er: Hvad har i at sige til MS' J#.Net?
Er deres fortolkning af java noget værd eller er det noget crap?

Takker.

Mvh
Raven_

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 29-08-02 14:20

Den 29-08-2002 15:07, ævlebævlede Raven_ løs om:

> [...]
>
> Noget helt andet er: Hvad har i at sige til MS' J#.Net?
> Er deres fortolkning af java noget værd eller er det noget crap?

Oooops, JBuilder er bestemt _ikke_ M$ det er Borland, og et ret _godt_
udviklingsværktøj.
Du har derimod ret i at M$ og Java er noget skidt, deres
'udviklingsværktøj' hedder J++.

Men hvis du skal begynde med Java er det, efter min mening det bedste at
starte uden et værktøj, men skrive i en alm. editor, NotePad TextPad el.
lign. og så kompile fra prompten, kræver JDK fra Sun. Det giver en bedre
forståelse af hvordan tingene hænger sammen.

Held og lykke med Java!
/Morten

Fra : Rune Klausen

Dato : 29-08-02 14:51

"Raven_" <ian.cemann@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> et par spørgsmål om udviklingsmiljøer.
>
> Hvilke udviklingsmiljøer tilbydes der til Java og hvilke finder i bedst?

Jeg bruger Sun ONE aka Forte for java 4.0

Den finder jeg ok, og den er gratis kan hentes fra www.sun.com
Det er også hvad vi bruge på mit uddannelsessted.

Men brug den som du bruger på din uddannelse, det er nok det smarteste.

-Rune

Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-08-02 19:40

hej..

Jeg er selv lige startet med java og bruger textpad, dejligt nemt....
www.textpad.com

henrik

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-08-02 00:29

On Thu, 29 Aug 2002 15:07:31 +0200, Raven_ wrote:

> [...]
>
>Hvilke udviklingsmiljøer tilbydes der til Java og hvilke finder i bedst?
>Jeg ved MS har deres JBuilder, men Java og MS kan da ikke være godt

Der findes en del tegn-og-fortæl udviklingsmiljøer, Simplicity for Java,
VisualMust, JBuilder, Forté, Sun One Studio og så videre.
Vil dog klart anbefale at det i begyndelsen benytter en teksteditor med
syntax highlighting, som fx MED, JEdit, Kate, eMacs.
Du får en mere dybdegående fornemmelse af hvad Java er og hvorledes sproget
er bygget op, det kan gå hen og blive guld værd senere hen - når du så skal
til at rode med VDE miljøer.

>Noget helt andet er: Hvad har i at sige til MS' J#.Net?
>Er deres fortolkning af java noget værd eller er det noget crap?

..NOT benytter en lidt anden synsvinkel på tilværelsen end J2EE.
J2EE er bundet til et bestemt sprog (Java), hvorimod .NOT er bundet til én
bestemt platform (.NOT framework er properitært, hvilket gør det hamrende
ligegyldigt at fx C# er åbent) så det er mere .NOT end J# i sig selv jeg har
noget imod. J# ligner mest en evolution af J++ sproget (En platformsafhængig
Java).....hvilket er ret kedeligt....

Nå jeg vil snuppe en lille lur..... Enjoy!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Money is the root of all evil, but man needs roots.

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 30-08-02 10:33

> [...]
>
> Hvilke udviklingsmiljøer tilbydes der til Java og hvilke finder i bedst?
> Jeg ved MS har deres JBuilder, men Java og MS kan da ikke være godt
Java er et sprog og er derfor sådanset ligeglad med hvilken editor du
skriver koden i.
JBuilder laves af Borland, og ikke MS og er en GUI builder, dvs. du kan lave
klippe/klister med de forskellige GUI komponenter, og så laver JBuilder
koden for dig.
Eftersom du siger du lige er startet på uddanelsen vil jeg nok mene af det
er dumt at gå igang med at bruge en GUI builder, da den som sagt generere
koden for dig, og vil istedet rekommendere at du starter med Eclipse, som er
et gratis værktøj, som fungerer ganske glimrende, det har ikke GUI builder,
men det tror jeg heller ikke er et problem.
Eclipse kan hentes fra www.eclipse.org

Fra : Ostekongen

Dato : 30-08-02 14:58

> [...]
>
> Noget helt andet er: Hvad har i at sige til MS' J#.Net?
> Er deres fortolkning af java noget værd eller er det noget crap?

Hejsa.
JEg vil give de andre ret i, at du ikke skal starte med at kode i
et udviklingsmiljø.
JEg vil anbefale JCreator, der kan hentes gratis på www.jcreator.com
Den har jeg altid haft stor glæde af. Den kan det nødvendige, men er ingen
'builder'.

-Ostekongen

Fra : Jonas Andreasen

Dato : 01-09-02 03:48

> JEg vil anbefale JCreator, der kan hentes gratis på www.jcreator.com
> Den har jeg altid haft stor glæde af. Den kan det nødvendige, men er ingen
> 'builder'.

jeg kan kun erklære mig enig. Jeg startede selv med textpad og prøvede mig
lidt med de ældre versioner af JBuilder, men de er alt for tunge til mindre
applikationer. JCreator er en fin mellemvej som jeg vil anbefale over
textpad.

/Jonas