Sort skærm efter nedluk
Fra : oeller

Dato : 29-08-02 13:52

Hej gruppe,

Efter at have installeret mit nye GF 4 ti 200 grafikkort har jeg fået et
mystisk problem.

Når jeg i Win XP vælger at lukke computeren eller sætte den i dvale starter
den op igen med sort skærm. Jeg kan høre at computeren starter op, men jeg
kan hverken få liv i skærmen, eller lukke computeren igen f. eks. ved
alt+f4. Selv om jeg bruger reset knappen starter den atter op med sort
skærm. Det hjælper ikke engang at slukke på stikkontakten eller pille
skærmen fra.

Den eneste måde jeg kan få liv i skærmen igen er ved at slukke for strømmen,
indsætte en bootdiskette, og så snart computeren booter op og skærmen
vågner, tage disketten ud igen.

Så starter Win XP fint op igen og det hele kører.

Hvis jeg derimod vælger istedet for at lukke computeren eller sætte den i
dvale at sætte den på standby, så er der ingen problemer.

Hvad kan der være galt?

Mit system:

Athlon XP 1700+
EPoX 8K3a Via KT333
GF 4 TI 200 128MB
256MB PC2100

Oeller

Fra : Lars Funck

Dato : 31-08-02 10:39

Ikke meget hjælp... men jeg har nøjagtigt samme problem. Godt nok med et
G-Force 3 kort.

Jeg har prøvet at hente et væld af forskellige drivers, både fra
producenten, Leadtek og fra Nvidia, men intet lader til at virke. På Nvidias
hjemmeside var der en FAQ der beskrev netop dette problem. De foreslog, at
man tjekkede i sin BIOS om der var tildelt IRQ til VGA, det var der, så det
var ikke mit problem. Men måske kan det hjælpe dig.

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=support_faqs

Håber der er nogen der har løst problemet.

MVH

Funck