Interet IP skiftet hele tiden?????
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-08-02 13:12

Hej

Jeg har Internet gennem TDC (Bwontown) 512/512
med en cisco 800 series router.
Min interne IP har aldrig skriftet , men ´lige pludselig er den begyndte på
det???
den er altså ved 19 på de sidste tal nu

hjælp

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-08-02 08:57

"Jesper Jacobsen" <JDJ@post11.tele.dk> wrote in

> [...]
> med en cisco 800 series router.
> Min interne IP har aldrig skriftet , men ´lige pludselig er den

Hvis ikke du har bestilt fast IP hos Boomtown, så er det da helt
normalt. Jeg har også Boomtown, og det koster ikke noget at få fast IP,
men der går ca. 1 uge inden man får sin IP fra man har bestilt.
Det forløb derudover ganske gnidningsfrit her hos mig.

Mvh
Flemming

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-09-02 12:16

On Fri, 30 Aug 2002 07:56:46 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>men der går ca. 1 uge inden man får sin IP fra man har bestilt.
>Det forløb derudover ganske gnidningsfrit her hos mig.

Prøv at læse indlæget igen, det er LAN IP'en der skifter, og ikke WAN
IP'en som du taler om.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-09-02 16:15

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in

> Prøv at læse indlæget igen, det er LAN IP'en der skifter, og ikke
> WAN IP'en som du taler om.

Ahh, ja - du har ret.
Hvis det er meget vigtigt at det er samme IP på LAN og at den skal
tildeles med DHCP i stedet for ikke at anvende DHCP, kan man vel bare
bede routeren om at tildele MAC-adresse xxxxxxxxxx samme IP hver gang.
Det kan selv min billige Longshine router.

Flemming

Fra : Anders S..

Dato : 01-09-02 16:17

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 30 Aug 2002 07:56:46 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> her hos mig.
>
> Prøv at læse indlæget igen, det er LAN IP'en der skifter, og ikke WAN
> IP'en som du taler om.

sæt router til kun at uddele ip til 2 maskiner altså et range evt lig dette
dhcp pool start 192.168.1.100
dhcp pool end 192.168.1.102

Anders

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-09-02 12:16

On Thu, 29 Aug 2002 14:12:29 +0200, "Jesper Jacobsen"
<JDJ@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>med en cisco 800 series router.
>Min interne IP har aldrig skriftet , men ´lige pludselig er den begyndte på

Du kan sætte PC'en til ikke at bede om en IP via DHCP, men definere
fast IP.
Men på den anden side, betyder det noget at den skifter?