Hvor købes rejsechecks hvis ikke i banken?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-08-02 11:34

Skandiabanken er ikke valutaregistreret, dvs man kan ikke købe valuta
eller rejsechecks af dem.
Hvor køber man så sine rejsechecks henne?

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Fra : Christian Lyng

Dato : 29-08-02 11:50

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Skandiabanken er ikke valutaregistreret, dvs man kan ikke købe valuta
> eller rejsechecks af dem.
> Hvor køber man så sine rejsechecks henne?

Er der stadigvæk nogle der tager dem i udlandet?.

Cly.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-08-02 11:52

Christian Lyng wrote:

> "Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Er der stadigvæk nogle der tager dem i udlandet?.

Laver du grin med mig?

Fra : max

Dato : 29-08-02 11:58

> Laver du grin med mig?
>
> --
>
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Roberto Saldo,

Det gør han nok - men der er ingen der griner..!
kan du ikke bruge en anden bank, det plejer
ikke at være et problem, de har jo en go avance
på den slags.. mvh max

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-08-02 11:59

max wrote:

> Det gør han nok - men der er ingen der griner..!

Nej det tænkte jeg nok.
Tager man på andet en charteferie til ibiza er plastic ikke et brugbart
alternativ.

> kan du ikke bruge en anden bank, det plejer
> ikke at være et problem, de har jo en go avance
> på den slags.. mvh max

Nordea (som jeg har spurgt i fordi den ligger nær) ville fex ikke.

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-08-02 14:26

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> wrote in message

> Nej det tænkte jeg nok.
> Tager man på andet en charteferie til ibiza er plastic ikke et brugbart
> alternativ.

Jeg har nu med stor success brugt plastic mange andre steder end på Ibiza,
senest i selv de mindste udsteder i Thailand (der vel at mærke havde en
bank...)

Keller

Fra : mobo

Dato : 29-08-02 14:54

> Nej det tænkte jeg nok.
> Tager man på andet en charteferie til ibiza er plastic ikke et brugbart
> alternativ.

Hmm, hvordan kom du lige til den konklussion at plastic ikke er brugbart på
ibiza????? Selv i lande som bulgarien og rumænien er plastic et accepteret
betalingsmiddel, så hvorfor skulle det ikke være i spanien, på et kæmpe
turiststed? du kan lokalisere ATM's på
http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=VISA

mvh
morten

Fra : Ole Tranberg

Dato : 29-08-02 16:25

"mobo" <mobo@*nospam*sol.dk> skrev:

> Hmm, hvordan kom du lige til den konklussion at plastic ikke er brugbart på
> ibiza?????

Det klare spørgsmål der dukker op nu, er: "Hvordan kom du lige til den
konklusion at Roberto Saldo kom til den konklusion at plastic ikke er
brugbart på Ibiza?".

I øvrigt kan jeg fortælle at jeg heller ikke har haft spor af
problemer med at betale med visakort i selv de mindste steder i
Østen.

Umiddelbart ville jeg nok mene at den eneste grund til at skulle bruge
rejsechecks, er den øgede sikkerhed der er. Man mister ikke sine penge
ved at tabe en eller to rejsecheck, da man skal vise pas (eller måske
blot noget lign.?) når man indløser dem.
Derimod kan det være ret trist at tabe sit visakort.

Desuden koster det gebyr både at få lavet en rejsecheck, samt at få
den hævet igen. Ved visakortet kan betaler man kun gebyr når man hæver
(forudsat at man har det i forvejen forstås).

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : mobo

Dato : 29-08-02 16:35

> Det klare spørgsmål der dukker op nu, er: "Hvordan kom du lige til den
> konklusion at Roberto Saldo kom til den konklusion at plastic ikke er
> brugbart på Ibiza?".

ups, overså "andet en(d)" men alligevel, hvad skulle hindringen
være for at bruge kort?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-09-02 15:03

mobo wrote:

> brugbart

> på

> ups, overså "andet en(d)" men alligevel, hvad skulle hindringen
> være for at bruge kort?

Heh! ja nogen gange går det stærkt.

Jeg skal til afrika og der er der ikke lige så mange atm'er der duer.
Jeg har aldrig nogen sinde haft vrøvl med Amex TC og de erstatter dem
inden 24 timer worldwide.
Visa er kun med hvis der skulle være et sted fex et hotel i en større by
hvor de tager det.
Men man kan ikke regne med det og jeg har ikke mod på at slæbe rundt på
x-1000 usd i kontanter.

Fra : Christian Lyng

Dato : 29-08-02 15:06

> Laver du grin med mig?
>
> --
Nej jeg har bare hørt at det koster for indehaveren af en forretning at
modtage en rejsecheck, og derfor kunne man få problemer med dem...lige som
plastic nogle steder..

Chr.

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 29-08-02 16:21

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev:

> Skandiabanken er ikke valutaregistreret, dvs man kan ikke købe valuta
> eller rejsechecks af dem.

Med Visa-kort fra Skandiabanken kan du jo heve kontanter gebyrfritt
i banker over hele verden. Der det ikke fins bankautomater kan man
heve kontanter "manuelt" ved å fremvise sitt kort og sitt pass.
Kan ikke forestille meg at reisesjekker skulle være bedre enn kort
noe sted, heller omvendt. Kanskje noen sjekker som "backup" i tilfelle
kortet skulle bli tapt?

Hilsen Rune

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-08-02 21:43

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> wrote in message

> Skandiabanken er ikke valutaregistreret, dvs man kan ikke købe valuta
> eller rejsechecks af dem.
> Hvor køber man så sine rejsechecks henne?

American Express (der jo som bekendt er en af de største udstedere af
rejsechecks) havde på et tidspunkt et kontor på Strøget. Jeg ved ikke om det
stadig ligger der. Hvis det gør, kan du jo prøve at spørge dem.

mvh
Daniel

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 30-08-02 11:00

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> wrote in message

> Skandiabanken er ikke valutaregistreret, dvs man kan ikke købe valuta
> eller rejsechecks af dem.
> Hvor køber man så sine rejsechecks henne?

FOREX inde ved Nørreport.
Mvh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-09-02 14:59

Torben Schou Jensen wrote:

> "Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> wrote in message

> FOREX inde ved Nørreport.

Jeps, det er korrekt. Der har jeg osse købt mine usd til den bedste kurs
uden gebyrer.