Fortsat korrektur i KIP - hvordan ?
Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 29-08-02 07:48

Hej,

Jeg har haft lejlighed til at sammenligne nogle originale
folketællinger med de tilsvarende i KIP, og fandt nogle
væsentlige forskelle.

Har KIP en procedure for at foreslå indarbejdelse
af nye ændringer i en indtastet folketælling?

Og hvordan er den så i givet fald?

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 29-08-02 13:03

"Lars Kr. Lundin" <news-gi-11@lklundin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> væsentlige forskelle.
>
> Har KIP en procedure for at foreslå indarbejdelse
> af nye ændringer i en indtastet folketælling?

Hej Lars,

Prøv at kikke her:

http://ddd.sa.dk/korrektur.htm

Så finder du forhåbentlig svar.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 30-08-02 07:21

Thu, 29 Aug 2002 14:03:22 +0200 skrev Poul F. Andersen:

> http://ddd.sa.dk/korrektur.htm
>
> Så finder du forhåbentlig svar.

Godt nok. Det giver anledning til flere spørgsmål:
1) Når fejlmeldingsskemaet er afsendt, hvordan afgøres det så
om den modtagne korrektur er bedre end det eksisterende?
2) Hvis den modtagne korrektur vurderes at være OK, bliver
indtastningens dokumentation ajourført, så andre kan se
at der er sket en ændring?
3) Kan en godkendt og udført korrektur annulleres på et
senere tidspunkt?

-Lars Lundin.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-08-02 13:17

> [...]
> at der er sket en ændring?
> 3) Kan en godkendt og udført korrektur annulleres på et

Hej Lars,

Du virker meget utryg?
JEG har i hvertfald tillid til, at rettelserne bliver behandlet korrekt.
Men jeg synes du skal henvende dig direkte til DDA om dette spørgsmål.
Jeg har i dag derfra fået oplyst, at de har en bestemt person, som tager sig
af lige præcis det du spørger om.
Så ring du trygt til 6611 3010. Så får du alle de svar du kan ønske dig.
De er såmænd så flinke på DDA.

Venligst
Poul F. Andersen