"Hahaha" mails mangler header info?
Fra : Someone

Dato : 14-01-01 00:17

Hejsa!

Jeg er begyndt at modtage temmeligt mange mails med "Hahaha" som
subject og en skiftende fil vedhæftet. Det betyder at en eller anden
kikset fætter, der engang har mailet mig, har fået W95.Hybris.gen
virus...

Når jeg kigger i headeren af disse mails for at få en indikation af
hvem det mon kunne være, synes der at mangle en del - Specielt den
manglende mail-server, mailen er modtaget fra, undrer mig. (eksempel
nedenfor - af åbenlyse grunde er min e-mail fjernet)

Nogen der har forslag til hvorfor denne header mangler og hvad man kan
gøre for at komme videre herfra?

From: Hahaha <hahaha@sexyfun.net>
Subject: Snowhite and the Seven Dwarfs - The REAL story!

Fra : Sune

Dato : 14-01-01 00:24

On Sat, 13 Jan 2001 23:17:04 GMT, someone@somewhere.org (Someone)
wrote:

>Nogen der har forslag til hvorfor denne header mangler

Ja, det er en avanceret virus.

>og hvad man kan
>gøre for at komme videre herfra?

Du kan intet gøre.

Se evt. i alt.comp.virus eller i dk.edb.sikkerhed.virus.

Mvh
Sune

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-01-01 15:23

> by minmailserver.dk (MERAK 3.00.140) with ESMTP id BHB36607
> for <minemail@mitdomæne.dk>; Sat, 13 Jan 2001 22:48:43 +0100

Hvorfor skriver "mitdomæne.dk" ikke noget om hvilken IP det kommer fra? Det
må da være minimum...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-01 17:06

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev...
> Hvorfor skriver "mitdomæne.dk" ikke noget om hvilken IP det kommer fra? Det
> må da være minimum...

Det er da bedøvende ligegyldigt. Det, der er væsentligt er Recieved
linien. Det eneste, der er at gøre er at slette den pågældende mail, da
den indeholder Hybris virusen.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk