catwalks...
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 28-08-02 21:17

Faldt over denne her, hm ... kæresten går næppe med til det i stuen, men jeg
er faktisk i gang med at snedkerere noget lignende til "mit" kontor *g* !
http://www.katwallks.com/
-Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-08-02 22:09

Gitte J. Lock wrote:
> Faldt over denne her, hm ... kæresten går næppe med til det i stuen,
> men jeg er faktisk i gang med at snedkerere noget lignende til "mit"
> kontor *g* ! http://www.katwallks.com/

Det var da utroligt, Gitte !
Jeg sad lige og skrev et nærmest identisk indlæg, men havde ikke
nået at sende det endnu, fordi jeg blev afbrudt )
Jeg var inde og kigge på siden for nogle måneder siden og glemte det
lidt igen, men faldt over den igen hér til aften.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 07:02

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg var inde og kigge på siden for nogle måneder siden og glemte det
> lidt igen, men faldt over den igen hér til aften.

Sjovt, sådan har jeg også nogle gange siddet, når andre har postet et
link...
-Gitte

Fra : Birgitte

Dato : 28-08-02 22:24

Det var dog en lækker opfindelse, det kunne jeg godt tænke mig at få manden
til at lave, sådan lidt rundt omkring i nogle af værelserne. fra en af
hylderne kunne jo hænges en radiatorseng
Man kunne jo også lave ujern sat fast i loftet, så der kunne sættes hylde i
der hænger, mulighederne er mange
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pia J

Dato : 29-08-02 06:51

Hold op, hvor de katte morer sig! Synd at jeg ikke har meget vægplads i mit
kontor... Indtil videre har jeg kun ryddet en overhylde, som får et
kradsetårn som stige, samt lavet en hule på nederste hylde. - Men her er
absolut noget at tænke over til når vi får killing.

Hvordan ligger det egentlig med at bruge gulvtæppe til den slags ting?
Hænger de fast i løkkerne med kløerne?

:Pia

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 06:59

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:akkck7$qob$1@sunsite.dk...
> [...]
> kradsetårn som stige, samt lavet en hule på nederste hylde. - Men her er
> absolut noget at tænke over til når vi får killing.

Ja, det er drønsjovt at lave sådan noget hurlumhej til kattene... og kattene
deltager gerne, når der skal slås søm i ol.

> Hvordan ligger det egentlig med at bruge gulvtæppe til den slags ting?
> Hænger de fast i løkkerne med kløerne?

Vi har (desværre, synes jeg) været nødt til at få gulvtæppe, da vi flyttede.
Det ville have kostet mindst 15000 at få trægulv i stue og køkken, så vi
valgt gulvtæppe og klinker-løsningen... kattene er ret glade for tæpperne,
og de hænger ikke fast i det.
-Gitte

Fra : Pia J

Dato : 29-08-02 07:08

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in message news:3d6db83d$0$22887> Vi
> [...]
> valgt gulvtæppe og klinker-løsningen... kattene er ret glade for tæpperne,

Jeg mente nu på de her klatrestativer... De vil formentlig også prøve at
kradse i dem.... Men det ville jo være en billig løsning at kunne lave flere
selv istedet for at købe 1000 Likita elementer. Men de skulle nødig blive
hængende på halvvejen! Jeg har nemlig et kæmpe gulvtæppe tilovers fra vores
nye stue.

Vi har valgt at få klik gulv, et af de dyrere, og det er ret nemt at gøre
rent selv med 2 store hunde der slæber mudder og småsten ind hver dag - og
selvom det ikke er træ, så ligner det godt nok og tåler slag.

:Pia

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 07:21

Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:akkdik$4sf$1@sunsite.dk...
> [...]
> selv istedet for at købe 1000 Likita elementer. Men de skulle nødig blive
> hængende på halvvejen! Jeg har nemlig et kæmpe gulvtæppe tilovers fra

Det var også det jeg mente.. at når de ikke hænger fast i tæpper på gulvet,
så gør de næppe heller på klatrestativerne Iøvrigt, så har jeg to gange
oplevet at en af kattene hang fast i sisalbetrækket på et klatretræ..

> [...]
> rent selv med 2 store hunde der slæber mudder og småsten ind hver dag - og
> selvom det ikke er træ, så ligner det godt nok og tåler slag.

Lyder smart. Mmm... jeg savner nu lidt trægulvene. Men nåja... til vinter
bliver det rart med tæpperne, og kattene glider ikke så meget, når de
fræser.
-Gitte

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-08-02 10:12

On Thu, 29 Aug 2002 08:21:10 +0200, "Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk>
wrote:

>Det var også det jeg mente.. at når de ikke hænger fast i tæpper på gulvet,
>så gør de næppe heller på klatrestativerne Iøvrigt, så har jeg to gange
>oplevet at en af kattene hang fast i sisalbetrækket på et klatretræ..

   Øj - kun to gange? Vores hænger fast _hver_ gang - men de er
altså også ualmindeligt klodsede ;) Vi har valgt at sige at hvis/når
vi engang investerer i hus så skal der træ eller klinker på - både af
allergihensyn (Min kæreste er en anelse intolerant over for støv),
hensynet til at vi ikke er de bedste til at få støvsuget og hensynet
til vores som sagt ret kluntede milinger =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 11:29

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote > Øj - kun to gange? Vores
> [...]
> hensynet til at vi ikke er de bedste til at få støvsuget og hensynet
> til vores som sagt ret kluntede milinger =)

Hæ.. ok, vores hænger også fast _hver_ gang, omend frivilligt - idet de jo
ellers ville kure ned af træet igen

Trægulve er iøvrigt også dejligt nemme, når misling lige lægger en
hårbolle... eller når misling ikke respekterer reglerne i køkkenet og sætter
poterne i sovsegryden, for derefter at tage flugten gennem hele lejligheden
(jo, man lærer skam at rydde op efter sig i køkkenet .. hurtigt).
Klinkerne går de ud og lægger sig på, når der bliver for varmt... og til
vinter ligger de der nok hele tiden, eftersom vi har gulvvarme i de rum,
hvor der er klinker.
-Gitte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-08-02 06:56

Hejsa Gitte

Tak for den lille film - det er alle tiders ide .. Vi har selv "noget
lignednde" på badeværelset, hvor kattene går ud til deres kattegård -
vinduet ( og dermed kattelemmen) sidder nemlig 2 meter over gulv-plan ..
De har ingen problemer med at bruge det !!!

Jeg så engang noget fra USA hvor de havde sådanne hylder oppe under
loftet i HELE HUSET .. det var så fantastisk morsomt - så havde de
skåret hul i væggene, sådan at hylderne gik fra rum til rum .. Det er
en drøm jeg har - måske ikke lige hullerne - men hylderne i stuen ...
problemet her hvor vi bor, er at væggene er meget dårlige, så jeg tror
ikke de kan holde kattenes vægt, hvis man sætter hylder op-- men måske
engang i fremtiden ..

KNus fra Pia og misserne ..

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 07:17

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in message
> [...]
> problemet her hvor vi bor, er at væggene er meget dårlige, så jeg tror
> ikke de kan holde kattenes vægt, hvis man sætter hylder op-- men måske

Det må være "the cats house", du tænker på... man kan købe bogen om huset på
Amazone.com...
http://www.amazon.com/exec/obidos/ISBN%3D0836221834/103-5197623-6223841
De har vist en hjemmeside, som dog desværre ikke er oppe endnu... klik på
"look inside this book", så kan du se et par billeder
-Gitte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-08-02 20:34

> [...]
> De har vist en hjemmeside, som dog desværre ikke er oppe endnu... klik

> "look inside this book", så kan du se et par billeder

Hej GItte

Nej, jeg tror nu ikke at det var det hus - det var slet ikke
designer-præget som det her er i flotte farver osv. Det var et helt
almindelig amerikansk hus hvor der boede en bunke katte og en del
mennesker - men det er da meget sandsyneligt at det ene er blevet
inspireret af det andet .. Ideen er i hvertfald genial !! Tak for
linket til bogen .. Hvad er deres hjemmeside ... hvis den kommer op at
stå ??

Knus fra Pia

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-08-02 21:48

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in > Hej GItte

> [...]
> inspireret af det andet .. Ideen er i hvertfald genial !! Tak for
> linket til bogen .. Hvad er deres hjemmeside ... hvis den kommer op at

Hej Pia
Den her side har jeg haft bookmarked i en evighed... det må være dem ..
håber de snart kommer på.
-Gitte
http://www.thecatshouse.com/

Fra : Sara

Dato : 29-08-02 22:04

http://www.catshouse.com/ eller http://www.cat.tv

Sara
--
Owned by "The Terrible Two" Flash & Shadow
http://www.serialpurrs.org

Fra : Pia J

Dato : 29-08-02 07:23

Hvordan samles de forskellige Likita elementer, her tænker jeg fx på røret
som sidder under en hylde. Jeg har da ikke set nogen klatretræer med skruer
og bolte op igennem?

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-08-02 08:09

Hej Pia
Der er forboret huller i pladerne og i rør. så følger der
skruer/møtrikker med, så man skal bare "møve" skruen
gennem stoffet der hvor man vil have røret

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 29-08-02 13:53

> Hvordan samles de forskellige Likita elementer, her tænker jeg fx på røret
> som sidder under en hylde. Jeg har da ikke set nogen klatretræer med
skruer
> og bolte op igennem?

Hej Pia

På mit kradsetræ er der to steder, hvor man kan se skruerne. Da det er
nemmere at vise en forklare, har jeg taget et par billeder og lagt dem i mit
album på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/ (der sneg sig også et par billeder
af Galadriel og Calacirya med)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pia J

Dato : 29-08-02 14:39

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in message

> På mit kradsetræ er der to steder, hvor man kan se skruerne.

Perfekt - det var det jeg undrede mig over - om der var en spids der stak
ud.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 30-08-02 22:44

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in

> http://www.katwallks.com/

Kønt er det ikke, men tja...kattene ser ud til at elske det

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer