Partitions Magic
Fra : :-\)

Dato : 28-08-02 20:04

Hej alle kloge hoveder
Er der en der kan fortælle mig om Partitions Magic kan lave back-up af
partition som man kan brænde på samme måde som Ghost ?
Eller hvordan man får Ghost til at brænde direkte på CD og ikke ligger
back-up på anden partition.
Jeg køre med Win XP, FAT32 partitioner.

Venlig hilsen
Bot

Fra : ElGaliNero

Dato : 28-08-02 20:37

Partitions Magic kan ikke, men
PowerQuest Drive Image kan.

Norton Ghost, 2001, 2002
kan brænde direkte image til din CDR,
du skal bare vælge det som destination.

Hvis du har den fulde version af Ghost
er der jo Ghost Boot Wizard som du så
kan lave forskellige boot diske med:
CDR, LPT, USB
Netværk, peer-to-peer
og CD-drev.

Og i XP skal du bruge bootdisketter
da den ikke kan kører under XP.

_________
ElGaliNero

Fra : :-\)

Dato : 28-08-02 21:10

Tak for hurtigt svar... Ved du så hvor jeg kan finde PowerQuest Drive Image
?
Vil det sige at hvis jeg brænder partitionen over på skiver, så kan jeg
alligevel ik bruge dem da jeg køre win xp ??
Kan du forklare nærmere ??
Tak for hjælpen.......
Venlig hilsen Bot

Fra : ElGaliNero

Dato : 28-08-02 21:32

Findes her:
http://www.powerquest.com

Og Norton hedder vist ikke Norton mere men Symantec
og findes her:
http://www.symantec.com/

Forklaring:
Du kan ikke starte Ghost under XP,
derfor skal du have en bootdiskette,
en win98 er fin, men så kan du måske ikke
bruge din CDR, til at lægge din image fil på,
og du skal have ghostpe.exe (altså Ghost programfilen)
liggende på en anden diskette eller et læsbart drev.

Image filen du så får brændt eller vælger at lægge et andet sted
kan du så køre tilbage på næsten hvilket som helst harddisk
med plads nok, og så er den som din oprindelige harddisk.

_________

Fra : Madsen

Dato : 28-08-02 22:54

skrev:

> Vil det sige at hvis jeg brænder partitionen over på skiver, så
> kan jeg alligevel ik bruge dem da jeg køre win xp ??

DriveImage kan brænde direkte over på cd'er og samtidig fungerer
cd'erne som boot-cd'er. Du kan lave et par bootdisketter med
DriveImage inde fra WinXP af, som du så kan bruge til at starte
pc'en med når du skal lave eller genindlæse et image. DriveImage
2002 kan lave et image af ikke-system-partitioner imens Windows
kører.

For at have understøttelse for WinXP's NTFS-filsystem gør du klogt
i at købe den nyeste version. Altså DriveImage 2002. Bemærk at der
tilsyneladende kan være problemer med DriveImage 2002 og ældre
brændere på under 8x speed. Jeg har en bekendt som troede at han
havde et image på cd'er, men som så desværre ikke kunne genindlæses
da han skulle bruge det. Surt show. Cd'erne var lavet på en HP8100i
(4x-brænder).

http://www.powerquest.com/driveimage/cdlist.cfm

Madsen.

Fra : :-\)

Dato : 29-08-02 05:52

Og jeg takker 1000 gange......
Jeg tror jeg prøver mig frem.
Endnu engang tak til ElGaliNero & Madsen