/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvilken CPU til Asus v8460 ultra deluxe
Fra : Zalasta


Dato : 28-08-02 19:57

Hvor stor CPu skal jeg vælge til subject hvis jeg vil have det fulde ud af
mit graffikort?



 
 
Kristian Espensen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Espensen


Dato : 28-08-02 20:08


"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:akj6ea$1m2c$1@news.cybercity.dk...
> Hvor stor CPu skal jeg vælge til subject hvis jeg vil have det fulde ud af
> mit graffikort?

Det kommer meget an på hvilken opløsning du bruger og om du bruger x*FSAA og
anisotropisk filtrering. Kører du dine spil i 1600x1200x32 med 4xFSAA og
anisotropisk filtrering så er en cpu på ca. 1 GHz nok. Kører du derimod
800x600x16 så skal du have en 2 GHz for at føde grafikkortet med
tiltrækkelig data.
Det kommer selvfølgelig også an på hvilken type spil du spiller: Simulatorer
er fx. ekstremt cpu-afhængige, mens FPS-spil som regel er mere afhængige af
grafikkort.
Hvis jeg skulle købe en cpu til dette gf4ti4600 ville jeg gå efter en AMD
Palomino XP 1800+.

--
Med venlig hilsen Kristian



[9000] Kim Fritze Si~ (28-08-2002)
Kommentar
Fra : [9000] Kim Fritze Si~


Dato : 28-08-02 20:30

> Det kommer meget an på hvilken opløsning du bruger og om du bruger x*FSAA
og
> anisotropisk filtrering. Kører du dine spil i 1600x1200x32 med 4xFSAA og
> anisotropisk filtrering så er en cpu på ca. 1 GHz nok. Kører du derimod
> 800x600x16 så skal du have en 2 GHz for at føde grafikkortet med
> tiltrækkelig data.

Ahvabehar? 1600x1200x32, 4xFSAA = 1 GHz og 800x600x16 = 2 GHz??? Du vendte
det vist om

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.
Usenet har ingen indflydelse på mig.
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!



Kristian Espensen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Espensen


Dato : 28-08-02 21:24


"[9000] Kim Fritze Sillasen" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message
news:akj85n$r9a$1@sunsite.dk...
> > Det kommer meget an på hvilken opløsning du bruger og om du bruger
x*FSAA
> og
> > anisotropisk filtrering. Kører du dine spil i 1600x1200x32 med 4xFSAA og
> > anisotropisk filtrering så er en cpu på ca. 1 GHz nok. Kører du derimod
> > 800x600x16 så skal du have en 2 GHz for at føde grafikkortet med
> > tiltrækkelig data.
>
> Ahvabehar? 1600x1200x32, 4xFSAA = 1 GHz og 800x600x16 = 2 GHz??? Du vendte
> det vist om

Jeg har såmænd ikke vendt noget om . Jeg vil gerne redegøre for min
påstand hvis du ønsker det, men prøv lige at tænke over min hypotese (som er
eftervist på utallige hjemmesider) og det stillede spørgsmål en gang til

--
Med venlig hilsen Kristian



Sune Mika Salminen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Sune Mika Salminen


Dato : 28-08-02 22:58

[9000] Kim Fritze Sillasen wrote:
>> Det kommer meget an på hvilken opløsning du bruger og om du bruger
>> x*FSAA og anisotropisk filtrering. Kører du dine spil i 1600x1200x32
>> med 4xFSAA og anisotropisk filtrering så er en cpu på ca. 1 GHz nok.
>> Kører du derimod 800x600x16 så skal du have en 2 GHz for at føde
>> grafikkortet med tiltrækkelig data.
>
> Ahvabehar? 1600x1200x32, 4xFSAA = 1 GHz og 800x600x16 = 2 GHz??? Du
> vendte det vist om

Nej, Kristian har fuldstændig ret. Og det er endda ret logisk hvis du
liiige tænker over det en ekstra gang:

Jo lavere opløsning kortet skal rendere i, jo mere kan det nå at lave,
og jo mere data kan det æde. Altså, jo lavere opløsninger du kører, des
hurtigere processor skal du bruge for at kunne fodre kortet alt hvad det
kan spise. Er du med nu?

-Sune



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste